03 ian. 2023 | 12:25

Dacia cu carburant pe apă, în loc de benzină sau motorină: modelul care ar fi putut face valuri în România

ACTUALITATE
Dacia cu carburant pe apă, în loc de benzină sau motorină: modelul care ar fi putut face valuri în România

Românul este cunoscut ca fiind o fire inventivă, iar de-a lungul anilor mulți români au dat invenții importante lumii.

Un bărbat din Baia Mare, Florian Calauz, a reușit să aducă Dacia Logan în secolul XXI, printr-o invenție inedită.

Un bărbat din Baia Mare, Florian Calauz, a decis că este momentul să ducă Dacia Logan în secolul XXI. Bărbatul își descrie invenția ca fiind bazată pe apă plus hidroxid de sodiu. Florian Calauz a decis să-și monteze invenția pe mașina sa, o Dacia Logan, și conform acestuia cu un plin poate face drumul de la Baia Mare la Constanța, dus întors.

“Cu un plin al rezervorului, în jur de 50-60 de litri de motorina pot face drumul din Baia Mare pana la Constanta, dus-întors și din nou până la malul mării”, a declarat Florian Calauz.

Câți km a făcut Florian Calauz cu doar 1 litru

Efectele, spune Florian Calauz, se văd în kilometrii parcurși folosind invenția. Acesta spune că folosind 1 litru de apă plus hidroxid de sodiu a parcurs 10.000 de kilometri.

“Vorbim de apa plus hidroxid de sodiu. Aparatul face hidroliza apei, realizează hidrogen care merge la galeria de admisie și oxigenul va ieși pe țeava de eșapament, scăzând poluarea. Hidrogenul prin ardere dezvolta o putere calorica mai mare de șase ori față de oricare alt combustibil ca benzina, motorina sau GPL, în acest fel crescând și puterea motorului, scăzând consumul de carburant pentru că în ardere se folosește hidrogen”, a mai declarat Florian Calauz.

Una e ca o mașină să funcționeze pe aer, dar cele mai recente afirmații privind propulsia cu apa este alta. Da, poți conduce mașina pe apă. Tot ce trebuie este să construiești un „hibrid care arde apa”, cum este și cazul lui Florin Calauz.

Cheia constă în preluarea electricității din sistemul electric al mașinii pentru a electroliza apa într-un amestec gazos de hidrogen și oxigen. Acest procedeu este denumit oxihidrogen. De obicei, amestecul are un raport de 2: 1 atomi de hidrogen la atomi de oxigen.

Acesta este apoi introdus imediat în colectorul de admisie pentru a înlocui o parte din benzina. Aceste „kituri” simple vă vor crește consumul de combustibil și vă vor reduce facturile și dependența de combustibil străin cu 15 până la 300 la sută.