Oficialii ANAF se dau peste cap în această perioadă pentru a strânge sume de bani cât mai mari la bugetul de stat, iar în acest scop, anunță tot mai multe măsuri, controale și schimbă legislative.
În contextul în care în România au apărut mai multe platforme online de vânzări sub formă de marketplace, vezi eMag, Altex sau CEL.ro, oficialii ANAF au decis să oblige aceste companii să strângă un volum semnificativ de informații despre vânzătorii care comercializează prin intermediul lor și să le raporteze la fisc.
Pe lângă date legate de vânzători, trebuie să fie adunate și particularități referitoare la activitățile derulate și contraprestațiile cumulate. Aceste mențiuni au fost incluse într-un proiect de Ordin al Ministerului Finanțelor din 31, aflat în această perioadă în consultare publică. În mod previzibil, cu această ocazie, ANAF continuă să pună presiune și pe persoanele fizice care doresc să comercializeze diverse bunuri.
Noul document legislativ arată că operatorilor de platforme le revine obligația de a colecta informații despre vânzătorii care se înscriu pe platformele administrate de ei și, complementar, obligația de a le raporta, alături de date privind activitățile derulate și contraprestațiile cumulate, către autoritatea din România, în speță ANAF.
Punctual, operatorul colectează toate informațiile următoare pentru fiecare vânzător (inclusiv în cazul persoanelor fizice):
În cazul companiilor, operatorul de platformă care are obligația de raportare trebuie să colecteze următoarele informații:
Nu în ultimul rând, operatorul din spatele unei platforme de tip marketplace are și obligația de raportare a informațiilor privind bunurile imobile închiriate.