Industria auto, față în față cu tehnologia: Ce se întâmplă cu porturile USB
Pe măsură ce lumea tehnologiei se unește în jurul unui design unic de port USB, unii producători de automobile se mișcă într-un ritm mai lent pentru a menține clienții fericiți și dispozitivele lor conectate.
Timp de luni de zile, în industria auto a avut loc o luptă pentru încărcarea vehiculelor electrice, care se desfășoară titlu după titlu și punând un tip de conector cu altul pentru a câștiga dominație și a câștiga consolidarea într-un singur standard.
Dar lăsați deoparte vehiculele electrice pentru un moment: există o altă tranziție a conectorului de încărcare în curs care afectează mult mai multe vehicule și exponențial mai mulți consumatori. Și vine la un tablou de bord și un scaun din spate de lângă tine – dacă nu a sosit deja.
Conectorul Universal Serial Bus-A – orificiul subțire, dreptunghiular, cu limbă de plastic, care face parte din echipamentele auto din 2006 – este înlocuit cu USB-C mai mic și mai eficient. Actualizarea USB este în curs de desfășurare în lumea mai mare din 2014, producătorii de computere, telefoane mobile și electronice migrând constant la noul standard.
În industria auto, tranziția rămâne în lucru.
Cât de răspândită este trecerea la USB-C în lumea tehnologiei? Chiar și hardware-ul electronic tradițional, Apple trece la standardul USB-C, parțial pentru a se conforma legislației europene. Dar avantajele de bază sunt simple: USB-C este mai mic, reversibil și capabil să furnizeze mult mai multă putere și date.
„Astăzi, puteți obține 240 de wați de putere prin [USB-C] și acum puteți obține rate de date de până la 80 de gigabit-pe-secundă, ceea ce este uriaș”, a declarat Jeff Ravencraft, COO al USB Implementers Forum, nonprofit înființat în 1995 pentru a promova și menține tehnologia USB. Prin comparație, acei primi conectori USB-A din 1995 ar putea transporta 7,5 wați de putere sau 1,5 megabiți de date pe secundă, a spus Ravencraft.
„O spunem tot timpul: acest tren a părăsit gară. A plecat cu mult timp în urmă”, a spus Ravencraft despre USB-A, remarcând robustețea conectorului USB-C și omniprezenta tot mai mare în toate tehnologiile.
Strategii diferite
Producătorii de automobile iau căi divergente, cel puțin pentru moment, în ceea ce privește conversia la USB-C.
Unii, inclusiv Toyota, Mercedes-Benz, BMW și Volkswagen, sunt all-in, trecând exclusiv la noul standard, deoarece fiecare dintre liniile lor de model vine pentru o împrospătare sau reproiectare interior. Alții, inclusiv Ford, General Motors și Stellantis, și-au acoperit pariurile tehnologice, oferind atât porturi USB-A, cât și USB-C în vehiculele lor.
La BMW, toate noile lansări de la iX 2021 înainte oferă exclusiv USB-C, a declarat un purtător de cuvânt pentru Automotive News, în timp ce vehiculele Mini oferă atât USB-A, cât și USB-C, în funcție de nivelul de echipare și de echipare, și vor trece la toate. USB-C. Producătorul auto german a citat compatibilitatea cu „un număr tot mai mare de dispozitive”, ușurința de conectivitate și rate mai mari de transfer de date și încărcare drept motive din spatele comutatorului.
La Toyota, decizia de a trece la exclusiv USB-C a avut loc în 2019, după o analiză profundă a direcției pieței de electronice de larg consum, a declarat Hal Eubanks, managerul tehnologiei avansate cross carline pentru Toyota Motor America de Nord. Portofoliul Eubanks include conducerea automată și multimedia, inclusiv modul în care clienții Toyota se conectează la mașinile lor.
El a spus că analizele interne și externe au determinat că până la sfârșitul anului 2021, USB-C, în ceea ce privește iPhone-ul Apple, va reprezenta 90,4 la sută dintre utilizatori, iar până la sfârșitul lui 2022, va fi de peste 99 la sută, chiar și pătrundere mai profundă în rândul utilizatorilor de Android. Totuși, a spus Eubanks, „nu a fost neapărat o decizie ușoară să trecem 100% la USB-C de la USB-A, deoarece chiar și acel procent mic de oameni contează pentru noi. Dar, la sfârșitul zilei, este doar că procentul de smartphone-uri care urmau să fie pe USB-C până în acel moment a fost pur și simplu copleșitor.”
Trecerea la USB-C a avut câteva avantaje distincte pentru Toyota, a spus Eubanks, inclusiv timpi de încărcare mai rapidi folosind porturile fără date ale vehiculului, doar pentru încărcare. Cele mai multe porturi USB-A sunt limitate la 7,5 wați, în timp ce porturile USB-C de astăzi oferă încărcare de 15 wați și mai mult. Pentru vehiculele Toyota și Lexus noi – începând cu Toyota Tacoma 2024 anul acesta – producătorul auto va trece la încărcarea de 45 de wați. Aceasta este mai multă putere decât sunt capabile să primească iPhone-urile sau telefoanele Android actuale, dar îi „protejează viitorul” clienților Toyota, a spus Eubanks.
Tranziția a salvat și banii producătorului auto japonez, a spus Eubanks. „Nu pot intra în detalii despre asta, dar am redus prețul fiecărui port USB, deoarece au trecut de la USB-A la USB-C. Nu este că ar fi fost deosebit de scumpe per port pentru început, dar au scăzut dramatic procentual ca preț față de ceea ce erau.”
Producătorii de automobile au păstrat probabil porturile USB-A în vehiculele lor pentru „compatibilitate cu înapoi”, a declarat Sam Abuelsamid, analist principal pentru Guidehouse Insights. „Oamenii au o mulțime de cabluri pe care le-au adunat de-a lungul anilor. Dacă ai niște cabluri USB-A, poate dorești să le folosești în continuare pentru o perioadă.”
Dar el a spus că până și suporturile USB-A se vor converti în cele din urmă la USB-C exclusiv. „Cu următoarea generație de modele, probabil că se vor muta doar la USB-C”.
Ford folosește ambele tipuri de porturi „pentru a facilita tranziția prin care trec mulți dintre clienții noștri în timp ce își actualizează dispozitivele electronice la cea mai recentă tehnologie”, a declarat purtătorul de cuvânt, Alan Hall.
Marvin Lewis, inginer la GM, a declarat că compania a început tranziția către exclusiv USB-C cu Cadillac Lyriq, deoarece USB-A „nu va putea ține pasul cu viitoarele dispozitive”. El a spus că vor urma și alte vehicule pe măsură ce au fost împrospătate sau reproiectate.