Tesla este de neoprit: ce loc ocupă în topul european

Tesla este de neoprit: ce loc ocupă în topul european

Creșterea Tesla a fost în contrast cu un declin al favoriților tradiționali, cum ar fi VW Golf, care a înregistrat cea mai mare scădere a cotei de piață.

Tesla Model 3 a fost cea mai vândută mașină electrică din Europa în 2021, deoarece vehiculele alimentate cu baterii au apărut ca un punct luminos pentru o industrie asediată de blocaje și de lipsa semiconductorilor.

Modelul 3 a împins Renault Zoe de pe primul loc pe segmentul mașinilor electrice. Modelul 3 a depășit, de asemenea, unele dintre modelele populare în mod tradițional din regiune, cum ar fi SUV-urile VW Tiguan și Peugeot 3008, pentru locul 17 în clasamentul general, față de locul 41 în 2020, potrivit firmei de analiză JATO Dynamics.

Creșterea celor de la Tesla a fost în contrast cu un declin al favoriților tradiționali, cum ar fi VW Golf, care a înregistrat cea mai mare scădere a cotei de piață, dar și-a păstrat totuși titlul de cea mai bine vândută mașină din Europa.

În septembrie, Modelul 3 a fost prima mașină electrică care a devenit cea mai bine vândută mașină din Europa în acea lună, depășind Golful.

Un model de urmat

Hatchback-ul compact VW ID3 complet electric, lansat în 2020, nu a reușit să reproducă succesul Tesla, ajungând pe locul 53 în clasament.

Piața generală a scăzut la 11,8 milioane de vehicule, cel mai scăzut nivel din 1985.

„Criză după criză a avut un impact negativ asupra cererii și înregistrărilor de pe piață”, a declarat Felipe Munoz, analist la JATO.

„Incertitudinea continuă a pandemiei de COVID-19, alături de penuria prelungită de semiconductori a creat o furtună perfectă”, a spus Munoz.

Producătorii de automobile, inclusiv VW și Stellantis, cheltuiesc miliarde pentru lansarea unei game de modele hibride plug-in și alimentate cu baterii, consumatorii răspunzând la subvenții generoase pentru a ajuta la reducerea emisiilor din sectorul transporturilor. JATO se așteaptă ca mașinile electrificate să vândă mai mult decât cele diesel în 2022.

Pe o piață în schimbare apar noi concurenți. În 2021, Hyundai și Kia și-au crescut cota de piață în Europa cu aproape două puncte procentuale, până la 8,6%, datorită gamei lor de SUV-uri și modele electrice, a spus JATO.