Social Media și „Marea Demisie”: ce se întâmplă cu industria minune
Companiile de social media își pot pierde avantajul.
Potrivit unui sondaj recent de la rețeaua de socializare profesională Blind, 41% sau mai mulți profesioniști din companiile de social media se gândesc să își caute un alt loc de muncă în următoarele trei luni.
TikTok s-a descurcat cel mai rău în cohorta de giganți ai rețelelor sociale, cu până la 82% dintre profesioniștii TikTok verificați din S.U.A. intervievați au afirmat că sunt în căutarea unui nou rol.
„Dacă cultura companiei este importantă pentru tine, atunci TikTok nu este un loc care prețuiește o cultură pozitivă sănătoasă”, a spus un influencer TikTok. „Nu este neobișnuit să auzim povești despre un angajat care are o cădere nervoasă sau despre cineva care își ia timp liber pentru a se decomprima mental.”
Persoana și-a exprimat, de asemenea, frustrarea față de eforturile de dezvoltare ale companiei în materie de diversitate, echitate și incluziune, oportunități neclare de creștere a carierei și îngrijorare cu privire la autonomia muncii lor.
Majoritatea profesioniștilor de la LinkedIn, Meta, Pinterest, Twitch și Twitter au indicat, de asemenea, că vor să plece în ciuda faptului că multe dintre aceste companii sunt favorite pe diferite liste de „cel mai bun loc de muncă”.
Ce este Marea Demisie?
Marea Demisie a avut loc pentru prima dată în primăvara anului 2021, cu un număr mare de persoane care și-au părăsit slujba cu normă întreagă în încercarea de a găsi ceva mai bun. 33 de milioane de americani și-au părăsit slujba în acest timp, creând o statistică record.
Deși unii cred că Marea Demisie a avut loc deoarece mulți oameni s-au obișnuit să lucreze de acasă în timpul pandemiei, mulți cred că această tendință este un răspuns direct la o schimbare culturală unică. După efectele pandemiei de COVID-19, mulți profesioniști nu au vrut să-și piardă timpul liber făcându-și griji pentru locurile de muncă.
Ce a determinat această tendință?
Tendințele recente au arătat că Marea Demisie a fost cel mai probabil provocată de o schimbare de perspectivă a unui număr mare de tineri profesioniști. Când multe poziții corporative au trecut la condiții de lucru la distanță, angajații au început să realizeze că nu trebuie să fie într-un birou pentru a fi productivi.
Datele din ianuarie 2022 ne spun că 55% dintre angajați ar prefera să renunțe la locul de muncă decât să se întoarcă la birou. Prin urmare, acest lucru exemplifică modul în care condițiile de lucru la distanță au schimbat dramatic lumea modernă a muncii.
În continuare, multe companii înțeleg că angajații lor prețuiesc munca la distanță mai mult decât să se alăture unui birou vibrant. Cercetările afirmă că „25% din toate locurile de muncă profesionale din America de Nord vor fi remote până la sfârșitul anului 2022, iar oportunitățile de la distanță vor continua să crească până în 2023.” Astfel, aceste noi condiții vor avea un impact evident asupra faptului că o persoană își va părăsi poziția actuală.
În plus, se pare că există mult mai multe locuri de muncă deschise decât se aștepta. În mod ironic, industriile cele mai afectate negativ de pandemie, cum ar fi ospitalitatea și serviciile alimentare, au înregistrat o creștere a locurilor de muncă deschise odată ce restricțiile au încetat. Acest lucru nu înseamnă doar că aceste sectoare sunt populare și mai adaptive decât altele, dar arată că mulți oameni nu au fost îngrijorați să găsească o altă funcție după ce și-au dat demisia.
Au influențat rețelele sociale Marea Demisie?
Rețelele sociale au capacitatea de a influența fiecare aspect al vieții noastre de zi cu zi, inclusiv locurile de muncă. Platformele precum LinkedIn care devin din ce în ce mai populare, indivizii sunt mai conștienți de noile locuri de muncă disponibile în domeniile lor respective.
În plus, rețelele sociale ne ajută să ne conectăm și să comunicăm în linia noastră de lucru. Prin urmare, mulți oameni au posibilitatea de a găsi un loc de muncă printr-un contact pe care îl au pe rețelele de socializare. De fapt, cei care sunt trimiși pentru un loc de muncă au mai multe șanse să treacă prin etapa inițială a interviurilor.
La o scară mult mai largă, hashtag-urile precum #quityourjob au o influență supremă asupra publicului larg. Acest hashtag a fost folosit de peste 87.000 de ori pe Instagram și are aproape 109 milioane de vizualizări pe TikTok. Această tendință simplă i-a inspirat pe alții să nu mai fie mulțumiți în viața lor profesională și să încerce să găsească ceva care să fie mai potrivit pentru ei.
În plus, rețelele sociale ne pot ajuta să evidențiem discriminarea negativă la locul de muncă. Ca rezultat, acest lucru îi poate ajuta pe alții să se îndepărteze de la locurile de muncă toxice. Statisticile din 2021 arată că „60% dintre lucrătorii americani au fost supuși discriminării”. Când aceste probleme sunt aduse în discuție pe rețelele sociale, ei au capacitatea de a se răspândi foarte rapid. Astfel, acest lucru poate ajuta la evidențierea neglijenței și a malpraxisului într-o gamă largă de industrii.
Marea Demisie și social media
„Marea Demisie” nu a cruțat companiile de social media.
În ciuda salariilor generoase și a beneficiilor, mulți profesioniști din rețelele sociale au luat interviuri cu alte companii în ultima lună.
În special, criptomoneda și așa-numitele companii Web3, o nouă versiune descentralizată propusă a internetului, care rulează pe tehnologia blockchain, au atras cu succes directori de la marile companii de tehnologie, inclusiv nume „Big Tech” precum Amazon, Google și Meta.
Unii au fost atrași de platformele Web3 și blockchain din cauza pachetelor lor mari de compensare totală. Inginerii de software și alți lucrători în tehnologie de pe Blind au raportat că au primit oferte de muncă de la 362.000 USD până la 900.000 USD pe an la firmele de criptomonede.
Unul din doi profesioniști de la LinkedIn și Twitch s-au întâlnit cu alte companii despre un loc de muncă, potrivit Blind. Aproximativ unul din trei la Meta, părinte Facebook, Pinterest și TikTok au raportat că fac același lucru.
În timp ce puțini profesioniști de la Snap au participat la interviuri cu o altă companie, unii angajați actuali și-au exprimat îngrijorarea cu privire la politica adoptată de companie în ceea ce privește planul de îmbunătățire a performanței.
Presupusa nouă politică a Snap urmărește să identifice pe „cei 10% de jos” ca angajați cu performanțe slabe pentru instruire suplimentară, a explicat un profesionist Snap verificat pe Blind.
„Există o distincție clară între a fi etichetat ca fiind subperformant și un PIP real”, a spus profesionistul, referindu-se la un plan de îmbunătățire a performanței. „Fiecare companie are un fel de clasare în stack.”
Companiile de rețele de socializare, care s-au bazat de mult timp pe factorul lor „cool” ca fiind la modă sau „cele mai bune locuri de muncă”, s-ar putea să aibă de muncă pentru a reuși să își păstreze talentul. Potrivit unui sondaj recent realizat de Blind, majoritatea profesioniștilor din rețelele sociale ar putea lua în considerare un alt loc de muncă în următoarele trei luni.