S-a schimbat codul rutier 2022. Gestul necugetat pentru care șoferii din România pot primi 7 ani de închisoare

S-a schimbat codul rutier 2022. Gestul necugetat pentru care șoferii din România pot primi 7 ani de închisoare

Noul cod rutier din 2022 prevede închisoarea cu până la 7 ani, în cazul în care nu respecți actuala lege. Află care este situația care îți poate aduce ani grei de detenție.

În cazul șoferilor care vor schimba poziția mașinii după implicarea într-un accident grav, cu victime, se va deschide un dosar penal ce prevede închisoarea de până la 7 ani, așa cum am mai prezentat și într-un articol anterior. Magistrații Curții Supreme de Justiție au luat această decizie după ce în Ialomița a avut loc un accident ce s-a soldat cu moartea unei persoane.

În anul 2015, un bărbat care circula cu ajutorul unei biciclete, a murit după ce a fost lovit de o mașină. La acea vreme, șoferul a șters urmele, primind o pedeapsă mai mică decât cea cuvenită. După șapte ani de la acel accident, șoferul a mai primit doi ani de închisoare.

România se situează printre primele locuri în Europa la numărul victimelor rezultate în urma accidentelor rutiere. Anual, aproximativ două mii de persoane mor în accidentele de circulație, iar mulți dintre cei vinovați scapă nepedepsiți.

Codul rutier prevede o nouă sancțiune în cazul șoferilor vinovați de accident

În cazul accidentului din Ialomița, judecătorii Curții Supreme au hotărât să schimbe aplicarea legii. Astfel, ÎCCJ a decis că această faptă de a muta mașina de la locul accidentului fără acordul polițiștilor să reprezinte faptă penală. În acest caz, șoferii care nu vor respect această prevedere ar putea primi până la șapte ani de închisoare.

”În momentul în care ai o traiectorie a masinii si tu îi modifici traiectoria după impact, în urma măsurătorilor poți ieși nevinovat iar persoana care a decedat să fie găsită vinovată. Motiv pentru care infracțiunea este și de pericol dar și de zădărnicire în înfăptuirea justiției. Pentru că odată ce ai modificat urmele accidentului bineînțeles că poliția și anchetatorii, experții care sunt chemați să răspundă unor asemenea întrebări, nu își mai pot da seama de anumite aspecte”, a declarat avocatul Adrian Cuculis.

Acest tip de lege există și în alte țări precum Turcia, Grecia și Bulgaria, iar acum, România își aliniază legislația în raport cu necesitatea lor în conduita din societate.

”Există această presiune a claxoanelor din spate în care șoferul implicat este presat să-şi mute autovehicului. Este creată o stare mare de tensiune mai ales că a fost implicat într-un accident rutier. Este clar un şoc pentru el, peste asta mai vine şi presiunea celorlalţi participanţi la trafic care îl îndeamnă să-şi mute maşina, că nu este mare lucru.

Nu, el trebuie să rămână pe aceeaşi poziţie iar mutarea se va face doar după ce organele de poliţie prezente fac cercetarea la faţa locului şi dispun şi mutarea autovehiculelor”, a explicat și Daniel Zontea, polițist rutier la Biroul Rutier Brașov.