Primul oraș care vrea să-ți limiteze viteza mașinii, de la producător: doar așa reduci accidentele

Primul oraș care vrea să-ți limiteze viteza mașinii, de la producător: doar așa reduci accidentele

Viteza de deplasare a mașinilor, neadaptată de multe ori la condițiile de drum, reprezintă principalul motiv din spatele accidentelor cu victime. Pentru a preveni dezastrul, mai ales în orașele foarte aglomerate, limitatoare hardware, introduse de producător, s-ar putea să facă minuni.

Cel mai nou proiect legislativ legat de viteza de deplasare pe drumurile publice vine de la un senator al statului New York. Oficialul propune ca nicio mașină produsă după 1 ianuarie 2024 să nu mai iasă din fabrică fără tehnologie de limitare a vitezei de deplasare. În plus, tot de atunci, orice autovehicul înmatriculat în statul american respectiv trebuie să vină la pachet cu ”tehnologii avansate de siguranță”.

Tehnologia există și acum, dar nu te obligă nimeni să o folosești

”Studiile au arătat să Asistența Inteligentă de Viteză (ISA) de una singură poate reduce fatalitățile din trafic cu 20%”, se arată în proiectul legislativ din New York. ”Această tehnologie, pe lângă Frânarea Avansată de Urgență (AEB) și Sistemul de Menținere Benzii de Urgență (ELKS), tehnologii de recunoaștere a oboselii și distragerilor, împreună cu camere posterioare, toate pot preveni întâmplarea de accidente.”, atrage atenția senatorul Brad Hoylman.

Bucata de legislație insistă pe faptul că au fost 270 de decese pornind de la traficul din orașul New York în 2021, în creștere de la 243 de decese cu un an înainte. Autoritățile orașului testează acum sistemul ISA pe 50 de flote de mașini din oraș.

Dacă nu cum ai o mașină recentă dotată cu această tehnologie, conform datelor Autoblog, ISA este utilizată la scară largă în Europa. Varianta de la Ford, de exemplu, îți permite să definești viteza maximă de deplasare sau să o adaptezi în maxim 5 kilometri distanță de indicatoarele de viteză de pe marginea drumului, indicatoare care sunt recunoscute de camerele autoturismului. Problema este că tehnologia este cât se poate de opțională, iar șoferii o pot dezactiva în orice moment.

Legislația europeană impune ca, până în 2024, toate mașinile noi din Uniunea Europeană să fie dotate cu ISA. Nu este însă clar dacă inițiativa din New York va forța utilizarea tehnologiei de limitare a vitezei sau, ca și în Europa, rămâne opțională.