Greșelile care te pot costa scump la volan, în România. Cum circuli corect pe autostradă

Greșelile care te pot costa scump la volan, în România. Cum circuli corect pe autostradă

Circulația pe drumurile publice din România este reglementată de OUG 195/2002.

O secțiune a OUG este dedicată circulației pe autostrăzi. Un ofițer al brigăzii rutiere a explicat care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac șoferii atunci când circulă pe autostradă.

„Una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor rutiere de pe autostradă este neadaptarea vitezei la condițiile meteo, fie că vorbim de carosabil umed, fie că vorbim de ceață”, susține polițistul rutier Ioan Lazăr.

„Pe autostradă viteza de deplasare este superioara. Din acest motiv, este recomandat să creștem și distanța față de autovehiculul care circulă în fața noastră pentru că, fiind o viteză superioară, și distanța de frânare crește. De aceea, este foarte important să păstrăm o distanță de siguranță. Legea spune că trebuie să fie o distanță de siguranță, o distanță care să îți permită să oprești în condiții de siguranță”, a mai explicat polițistul.

„După cum bine știm, este interzisă circulația pe banda de urgență, iar nerespectarea acestei obligații creează dificultăți instituțiilor care trebuie să intervină în caz de urgență, fie că vorbim de autospeciale de salvare, de pompieri sau de poliție când merg la o cercetare la fața locului”, a punctat polițistul.

Oboseala, una din cauzele pentru care au loc accidente

„Chiar daca pentru autoturismele mici legea nu reglementează un timp la care trebuie să ne oprim să ne odihnim, este recomandat să facem pauză de câte ori este necesar, să nu ne forțăm limitele. Pe autostradă, condusul este mai „pe pilot automat”. Oboseala provoacă foarte multe accidente. De aceea, sfatul nostru este să oprim atunci când suntem obosiți”, a mai arătat polițistul rutier.

„Pe autostradă avem obligația să circulăm pe banda unu, iar când traficul nu ne permite, putem trece pe banda doi, dar este foarte important ca atunci când schimbăm banda de circulație să ne asigurăm în oglindă că acest lucru poate fi făcut în condiții de siguranță. Atunci când circulația permite, avem obligația să revenim pe banda unu de circulație”, a mai avertizat polițistul.

Un aspect foarte important asupra căruia polițistul rutier atrage atenția este cel referitor la circulația pe bretelele de coborâre de pe autostradă. Polițistul atrage atenția ca e vital ca șoferii să fie atenți pentru că, în multe cazuri, șoferii uită că au coborât de pe autostradă și circulă pe contrasens, crezând că circulă pe banda a doua.

„Au fost multe accidente pentru că mulți conducători nu respectă faptul că acele bretele nu funcționează în regim de autostradă. Circulația se desfășoară în ambele sensuri. Am avut situații în care conducătorul a părăsit autostrada având greșita impresie că banda de urcare pe autostradă este banda a doua a autostrăzii de pe care coboară. Atunci când părăsim un tronson de autostradă trebuie sa fim atenți la indicatoare și marcaje. Avem tendința de a avea acest automatism, să considerăm că atunci când suntem pe o bretea de acces suntem tot pe autostradă”, a mai punctat Ioan Lazăr.

Citește și: