10 apr. 2022 | 11:35

Fenomenul care s-a întâmplat cu mamiferele, după dispariția dinozaurilor: ce arată ultimele studii

După dispariția dinozaurilor, mamiferele preistorice au crescut, în loc să dezvolte creiere mai mari, pentru a-și spori șansele de supraviețuire, sugerează o nouă cercetare.

În primele zece milioane de ani după dispariția dinozaurilor, mamiferele au prioritizat creșterea dimensiunii corpului lor, pentru a se adapta la schimbările din regnul animal al Pământului, potrivit unui nou studiu. Cercetătorii au descoperit că dimensiunea creierului mamiferelor, în comparație cu greutatea corporală a acestora, a scăzut după ce un asteroid a lovit planeta în urmă cu 66 de milioane de ani și a distrus dinozaurii, conform Metro.co.uk.

Sursa: Metro.co.uk

Conform studiilor anterioare, creierul mamiferelor a crescut, în general, în timp, în urma distrugerii. O echipă de la Universitatea din Edinburgh a scos la iveală misterul, efectuând scanări CT pe fosile nou descoperite din perioada de zece milioane de ani după extincție, numită Paleocen.

Cum s-au adaptat mamiferele preistorice

Aproximativ zece milioane de ani mai târziu, membrii timpurii ai mamiferelor moderne, cum ar fi primatele, au început să dezvolte creiere mai mari și o gamă mai complexă de simțuri și abilități motorii. Cercetătorii spun că acest lucru le-ar fi îmbunătățit șansele de supraviețuire într-un moment în care competiția pentru resurse era mult mai mare. Ideea că creierele mari sunt întotdeauna mai bune pentru a invada noi medii sau a supraviețui extincțiilor este înșelătoare, adaugă ei.

Sursa: Metro.co.uk

Cercetătorul principal Dr. Ornella Bertrand, de la Școala de Geoștiințe a Universității din Edinburgh, a declarat: „Creierul mare este greu de întreținut și, dacă nu era necesar pentru a dobândi resurse, ar fi fost probabil dăunător pentru supraviețuirea mamiferelor placentare timpurii, în haos și tulburări, după impactul asteroidului”.

Autorul principal, profesorul Steve Brusatte, de asemenea, cu sediul la Universitatea din Edinburgh, a adăugat: „Mamiferele care au precedat dinozaurii au fost destul de reduse mintal și doar milioane de ani mai târziu, multe tipuri de mamifere au dezvoltat creiere mai mari, deoarece concurau între ele, pentru a forma noi ecosisteme”.