Din Europa în Asia în 6 minute: cum e posibil, unde se întâmplă

Din Europa în Asia în 6 minute: cum e posibil, unde se întâmplă

Președintele turc Recep Tayyip Erdogan a inaugurat podul Çanakkale 1915 peste strâmtoarea Dardanele.

Construcția are o deschidere centrală de 2.023 m, ceea ce înseamnă că uzurpă titlul de cel mai lung pod suspendat din lume de la trecerea Akashi Kaikyo din Kobe, Japonia.

Potrivit lui Erdogan, podul a costat 2,5 miliarde de euro pentru a fi construit, dar va genera 5,3 miliarde de euro în producție economică, va crea 118.000 de locuri de muncă și va genera venituri de 2,4 miliarde de euro.

Acesta este primul pod peste Dardanele și a șasea trecere între Turcia europeană și cea asiatică, alături de alte trei poduri și două tuneluri.

Lungimea totală a podului este de 3,56 kilometri și împreună cu viaductele din apropiere lungimea ajunge la 4,608 kilometri, depășind lungimea totală a Podului Osman Gazi și a viaductelor sale din apropiere cu 527 metri, devenind astfel cel mai lung pod din Turcia.

Noul pod are asociate unele cifre simbolice. Numărul 1915 din nume, înălțimea turnurilor (318 m) și data deschiderii (18 martie) sunt legate de victoria navală turcă împotriva britanicilor din 18 martie 1915. Lungimea deschiderii principale a podului, 2023 de metri, se referă la centenarul Republicii Turce în 2023.

Cel mai lung pod suspendat din lume

Este situat la 10 km sud de Marea Marmara, iar cele șase benzi ale sale vor face parte dintr-un proiect de 321 km și 2,8 miliarde de dolari pentru a conecta autostrăzile din Tracia și Anatolia.

Podul este remarcabil pentru echipa internațională de inginerie care a lucrat la el. Lucrarea principală de proiectare a fost realizată de Cowi din Danemarca și Pyunghwa Engineering Consultants din Coreea, iar acest lucru a fost verificat de Arup din Marea Britanie și Aas-Jakobsen din Norvegia, cu contribuția Tekfen din Turcia și T-Ingénierie din Elveția.

Construcția în sine a fost realizată sub un model de parteneriat public-privat de către un grup de companii turcești și sud-coreene, conduse de Daelim, SK, Limak și Yapi Merkezi și inclusiv Grupul de construcție a drumurilor și podurilor din Sichuan din China.

Consorțiul a primit proiectul în 2017, după ce a depășit concurența companiilor japoneze, italiene și chineze care au depus licitații cu parteneri turci.