Devine obligatoriu pentru români, de la 1 martie. Anunțul ANAF despre SPV

Devine obligatoriu pentru români, de la 1 martie. Anunțul ANAF despre SPV

Statul român mai face un pas în față în eforturile de debirocratizare și digitalizare, începând cu ANAF și SPV. Din păcate, dacă nu ești o persoană foarte tehnică, s-ar putea să te coste scump.

De la 1 martie 2022, românii sunt obligați să se înscrie în SPV sau Spațiul Privat Virtual al ANAF, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale. Atâta timp cât o persoană desfășoară activități economice într-o formă de activitate autorizată, această procedură nu poate fi ignorată. Nu de alta, dar înscrisurile depuse fizic la sediul instituției nu se mai iau în considerare și riști să te trezești cu niște amenzi fabuloase.

Contul SPV nu mai este opțional, de al 1 martie

Legislația pe marginea tranziției la SPV este cât se poate de clară și a fost bătută în cuie încă de anul trecut. ”Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a fost introdusă, începând cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale”, transmite ANAF

În cel mai optimist caz, dacă nu respecți publicarea documentelor prin intermediul Spațiului Privat Virtual, vei primi acasă o notificare în acest sens. Dacă o ignori, sunt șanse mari să fii amendat ”Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, până la data de 01 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic și nu prin intermediul Spațiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, aplicarea unor amenzi, etc”, a mai precizat ANAF.