Dacia rămâne un brand puternic: ce spun cifrele despre producătorul român

Dacia rămâne un brand puternic: ce spun cifrele despre producătorul român

Producătorul român de automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a declarat că vânzările sale au crescut cu 5,9% în prima jumătate a anului 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut, în ciuda pandemiei și a crizei componentelor electronice. Un total de 277.885 de vehicule Dacia au fost înmatriculate până la sfârșitul lunii iunie 2022.

Compania a spus într-un comunicat de presă că rezultatele fac din Dacia „singurul brand european dintre cele mai mari 20 de mărci de pe piața europeană de PC-uri și vehicule utilitare vehiculare care se confruntă cu o creștere”.

În sfera de acoperire a distribuției, Dacia și-a crescut cota de piață cu 0,8 puncte, până la 3,9%, în ciuda unei scăderi de piață de 14,6%.

Rezultatul bun S1 a fost condus de succesul celor mai bine vândute modele, Sandero (112.000 de unități, +1,8% față de S1 2021) și Duster (99.000 de unități, +5,5% față de S1 2021), și cele două modele noi, Spring (20.000 de unități) și Jogger (21.700 de unități), a mai spus producătorul auto.

În Europa, marca românească de mașini și-a consolidat poziția de al 3-lea cel mai bine vândut brand pe piața autoturismelor cu clienții de retail.

Un brand căutat

„Pentru a fi mai precis, Dacia se află pe podiumul vânzărilor cu amănuntul de autoturisme în Franța (a 2-a), România (a-a), Italia (a-a), Portugalia (a-a), Polonia (a-a), Croația (a-a), Cehia (a-a), ), și Ungaria (a 3-a). Este aproape de a ajunge pe podium în Spania (a 4-a) și Belgia (a 4-a). Comparativ cu prima jumătate a anului 2021, marca a câștigat 4 locuri în Germania (a 9-a), lăudându-se pe locul 2. cea mai bună creștere pe piața locală de autoturisme cu amănuntul”, se arată în același comunicat de presă.

În afara Europei, Dacia își menține poziția de lider în Maroc.

Xavier Martinet, SVP, Dacia, Marketing, Sales & Operations, a comentat: „Creșterea vânzărilor Dacia în ciuda unei piețe aflate într-o scădere profundă confirmă relevanța poziționării sale construite pe cel mai bun raport calitate-preț de pe piață. Versiunile electrice și GPL ECO-G a reprezentat aproape jumătate din toate comenzile în prima jumătate a anului 2022, reflectând efortul Daciei de a milita pentru un mod mai inteligent de a consuma automobile.”

Dacia a anunțat o nouă identitate de marcă pentru toate modelele pe 15 iunie, comenzile începând din 16 iunie și primele vehicule ajungând la reprezentanțe în ultimul trimestru al anului 2022.

Etichete: