19 apr. 2022 | 15:25

Ce trebuie să știe toți șoferii, se întâmplă în curând la pompă: prețul petrolului, de vină

ACTUALITATE
Ce trebuie să știe toți șoferii, se întâmplă în curând la pompă: prețul petrolului, de vină

Prețurile petrolului au scăzut în cadrul tranzacțiilor volatile, deoarece investitorii au cântărit preocupările legate de cerere față de aprovizionarea globală strânsă, după ce Libia a oprit unele exporturi și în timp ce fabricile din Shanghai se pregăteau să se redeschidă în urma închiderii din cauza COVID-19.

Țițeiul Brent a scăzut cu 1,41 USD, sau 1,2%, la 111,75 USD pe baril, după ce a crescut cu mai mult de 1 USD la 114,21 USD la începutul sesiunii.

Țițeiul american West Texas Intermediate a scăzut cu 1,64 dolari, sau 1,5%, la 106,57 dolari pe baril, după ce a crescut la 108,92 dolari anterior.

Prețurile au fost sub presiune, odată cu tranzacționarea dolarului la un nou maxim din ultimii doi ani. Un bilet verde mai ferm face ca mărfurile la prețul în dolari să fie mai scumpe pentru deținătorii de alte valute, ceea ce poate diminua cererea.

Preocupările cu privire la creșterea cererii au fost, de asemenea, în centrul atenției înaintea publicării Perspectivelor Economice Mondiale ale FMI.

„Așteptările sunt pentru previziuni de creștere mai scăzute din cauza dublului șanț al crizei ucrainene și a pandemiei de coronavirus în curs”, a declarat analistul PVM Stephen Brennock într-o notă.

Lucrurile nu par să se rezolve curând

Stocurile de țiței din SUA au crescut probabil săptămâna trecută, în timp ce stocurile de benzină au fost observate în scădere, a arătat un sondaj preliminar Reuters.

Economia Chinei a încetinit în martie, înrăutățind perspectivele deja slăbite de restricțiile legate de COVID-19 și de războiul din Ucraina și adăugând preocupărilor legate de cerere.

Cu toate acestea, cererea de combustibil din China, cel mai mare importator de petrol din lume, ar putea începe să crească pe măsură ce fabricile de producție se pregătesc să se redeschidă în Shanghai.

Scăderea prețului a urmat unei creșteri de peste 1%, când prețurile petrolului au atins cel mai ridicat nivel din 28 martie din cauza întreruperilor aprovizionării cu petrol din Libia.

Evidențiind îngrijorările legate de aprovizionare, decalajul de aprovizionare OPEC+ s-a extins în martie, deoarece sancțiunile au afectat producția rusă.

Posibilitatea interzicerii Uniunii Europene asupra petrolului rusesc pentru invadarea Ucrainei a continuat să țină piața pe margine. Ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, a declarat  că se lucrează la un embargo asupra petrolului rusesc la nivelul Uniunii Europene.