Bateriile auto trebuie să devină mai eficiente: promisiunea ambițioasă de la Tesla și Panasonic

Bateriile auto trebuie să devină mai eficiente: promisiunea ambițioasă de la Tesla și Panasonic

Panasonic anticipează o creștere cu 20% a densității bateriei până în 2030, folosind un nou amestec de aditivi pentru a permite celulelor individuale să funcționeze la o tensiune mai mare.

Panasonic, un furnizor important Tesla, lucrează la o nouă tehnologie pentru a crește densitatea energiei bateriei cu o cincime până în 2030, a declarat pentru Reuters directorul de tehnologie al companiei japoneze, Shoichiro Watanabe.

Acest câștig, dacă este atins, ar putea crește autonomia unui Model Y, de exemplu, cu peste 100 km cu un acumulator de aceeași dimensiune.

Alternativ, ar putea permite producătorilor să creeze vehicule electrice mai încăpătoare și, eventual, mai ușoare, păstrând în același timp autonomia de rulare neschimbată.

Pe măsură ce tot mai mulți producători de automobile lansează modele EV, investitorii caută dovezi că Tesla și furnizorii consacrați de baterii precum Panasonic își pot păstra poziția de lideri în industrie.

Dezvoltarea industriei este obligatorie

Sistemul de baterii este cel mai scump element al unui vehicul electric, iar performanța îmbunătățită și costurile mai mici sunt considerate cheie pentru susținerea câștigurilor în vânzările globale.

Panasonic Energy, o unitate centrală a Panasonic Holdings, intenționează să obțină aceste câștiguri prin utilizarea unui nou amestec de aditivi pentru a permite celulelor individuale să funcționeze la o tensiune mai mare fără a deteriora performanța bateriilor, a spus Watanabe într-un interviu.

„Cursa dintre producătorii de baterii a fost aceea de a veni cu aditivi mai puternici și mai eficienți”, a spus el.

O creștere cu 20 la sută a densității de energie – în esență capacitatea bateriei de a stoca energie într-un anumit volum – s-ar traduce probabil într-o densitate de energie de 900 watt-oră pe litru (wh/l) pentru cea mai avansată celulă Panasonic, comparativ cu 750 wh/l cât este astăzi.

Watanabe a spus că Panasonic plănuiește să obțină acest câștig pe parcursul mai multor ani, dar nu a spus când va începe să lanseze noua substanță chimică.

O nouă baterie 4680 de format mai mare, care este deja produsă de Tesla, este de așteptat să scadă costurile de producție și să îmbunătățească autonomia în comparație cu generația actuală a bateriei 2170, a spus producătorul auto.

Mai puțină degradare

Panasonic a dezvoltat o modalitate de a încetini degradarea unei baterii la o tensiune mai mare, care include utilizarea de aditivi noi, mai puternici pentru electrolitul bateriei, a declarat Watanabe, care este și vicepreședintele executiv al Panasonic Energy.

Tensiunile mai mari permit o capacitate crescută de stocare a energiei, dar chiar și creșterile mici au avut tendința de a determina scăderi mari ale performanței bateriei.

Concurenții Panasonic, care includ CATL, LG Energy Solution și Samsung SDI, lucrează și la tehnologii care promit să livreze baterii care se încarcă mai repede, funcționează mai mult și costă mai puțin.

Celula actuală a bateriei Panasonic pentru Tesla folosește o tensiune de 4,2 volți, iar Watanabe a spus că este posibilă o creștere la 4,3 sau 4,4 volți cu un nou amestec de aditivi la electrolit, supa chimică care separă electrozii încărcați negativ și pozitiv.

„Dacă putem ajunge la 4,5 sau 4,6 volți, cred că întreaga viziune asupra lumii în ceea ce privește ceea ce este posibil pentru vehiculele electrice s-ar schimba”, a spus Watanabe.

Panasonic a dezvoltat, de asemenea, modalități de a preveni ceea ce inginerii numesc „microcracking”, mici fisuri care se dezvoltă în electrodul pozitiv atunci când o baterie este încărcată și descărcată, scurtând durata de viață a acesteia. O măsură de protecție include utilizarea așa-numitelor „materiale cu un singur cristal” pentru electrodul pozitiv al bateriei, a spus el.

În plus, Panasonic lucrează pentru a înlocui mai mult din grafitul folosit în electrozii negativi ai bateriei cu materiale pe bază de siliciu pentru a îmbunătăți acea parte a celulei, deși compromisul este costul mai mare al siliciului, a spus Watanabe.

„Este dificil de echilibrat, dar creșterea densității energetice a bateriilor necesită creșterea potențialului ambilor electrozi”, a spus el.