Viitorul este acum: noua metodă de a fabrica oțelul ne salvează planeta

Viitorul este acum: noua metodă de a fabrica oțelul ne salvează planeta

Procesul de fabricare a oțelului contribuie semnificativ la încălzirea globală și la schimbările climatice. În 2018, fiecare tonă de oțel produsă a generat 1,85 tone de dioxid de carbon, reprezentând aproximativ 7% din emisiile globale de CO2 în acel an.

Acest lucru nu reprezintă doar provocări de mediu pentru lumea noastră, ci ar putea avea un impact și asupra rezultatelor producătorilor de oțel, motiv pentru care industria dezvoltă un mijloc „verde” de fabricare a aliajului, unul care se bazează mai degrabă pe hidrogen provenit din surse regenerabile.

Asociația Mondială a Oțelului a dezvăluit că aproximativ 1.864 de milioane de tone metrice de oțel brut sunt produse anual, iar China produce marea majoritate a acestuia. În același timp, Agenția Internațională pentru Energie estimează că producția globală de oțel va crește cu o treime până în 2050, ceea ce nu va face decât să agraveze impactul industriei asupra mediului. Aici intervine oțelul obținut fără combustibil fosil.

HYBRIT sau Hydrogen Breakthrough Ironmaking Technology

Acesta este un proces dezvoltat de trei companii suedeze: SSAB, care produce oțel, compania energetică Vattenfall și LKAB, care extrage minereu de fier. În loc să utilizeze cărbune de cocsificare și un furnal pentru a transforma minereul de fier brut în fier metalic, metoda HYBRIT folosește hidrogenul generat din surse regenerabile de energie și o metodă cunoscută sub numele de reducere directă, care reduce cantitatea de oxigen conținută în minereu fără a o încălzi mai sus de punctul de topire al metalului.

Echipa susține că eliminarea combustibililor fosili din industria oțelului din Suedia ar putea reduce emisiile totale de CO2 ale țării cu cel puțin 10 la sută.

Volvo a anunțat că va colabora cu SSAB pentru a dezvolta oțel verde pentru a fi utilizat în produsele sale. De altfel, compania a dezvăluit primul vehicul fabricat din acest tip de otel, un suport de încărcare de peste 8 tone conceput să funcționeze în interiorul minelor.

Nu numai că suportul de sarcină este alimentat de o transmisie complet electrică, dar poate naviga în mod autonom pe un șantier de lucru. Având în vedere că doar aproximativ 3 din cele 8 tone ale vehiculului au fost fabricate din oțel verde, acesta marchează un prim pas important către un viitor fără carbon.

Citește și: