Trenul care te face să te simți ca în căruță de fiecare dată când mergi cu CFR

Trenul care te face să te simți ca în căruță de fiecare dată când mergi cu CFR

De câțiva ani se discută de-o schimbare majoră și pentru industria feroviară. Nu, deocamdată nu dispar șinele. Dar trenurile trec la următorul nivel: alimentare pe hidrogen, nu pe motorină. Și o țară din Europa deja face marele pas.

În 2016, se vehicula că Germania va fi prima țară din Europa care va trece la trenuri pe hidrogen. Odată cu trecerea la noul tip de combustibil, singurul element rezidual din timpul deplasării este aburul. La acel moment, acesta era prezentat drept o alternativă excelentă pentru cele 4.000 de trenuri care sunt propulsate de combustibili fosili în Germania. În 2018, au intrat și-n circulație.

La acel moment, proiectul consta doar în două trenuri care parcurgeau în mod regulat o distanță de 100 de kilometri. Producția efectivă a trenurilor a căzut în sarcina unei companii franțuzești cu numele Alstom.

Francezii fac pasul către viitor cu trenul pe hidrogen

Aceeași companie e acum în centrul atenției, după cum notează Profit.ro. SNCF Voyageurs, compania de transport feroviar de pasageri din cadrul SNCF Group, a lansat către Alstom, în numele a patru regiuni din Franța, prima comandă de trenuri hibride electric-hidrogen din această țară.

Contractul pentru primele 12 trenuri electrice (plus două unități opționale) din gama Coradia Polyvalent valorează în total aproape 190 de milioane de euro. Christophe Fanichet, CEO SNCF Voyageurs, a afirmat că această comandă marchează un pas concret către o mobilitate curată, prin lansarea unei noi soluții feroviare cu zero emisii directe.

„Trenul Coradia Polyvalent echipat cu dublă alimentare cu energie electrică întrunește cerințele rețelei feroviare franceze și are o autonomie de până la 600 de km pe secțiunile neelectrificate. Trenul, cu patru vagoane și o lungime de 72 de metri, are o capacitate totală de 218 locuri și dispune de aceleași performanțe dinamice și nivel de confort ca ale versiunii hibride electric-diesel.”
Alstom

Dezvoltarea și producerea trenurilor Coradia Polyvalent asigură peste 2.000 de locuri de muncă în Franța pentru Alstom și furnizorii săi. Șase din cele 15 unități Alstom din Franța sunt implicate în proiect. Alstom este prima companie feroviară din lume care a lansat pe piață un tren cu hidrogen și care stăpânește această tehnologie prin intermediul trenului său iLint, dezvoltat pentru piața germană.

Citește și:
Etichete: