Toți șoferii români trebuie să știe: schimbarea de legislație vine de la Bruxelles și te va costa scump

Toți șoferii români trebuie să știe: schimbarea de legislație vine de la Bruxelles și te va costa scump

În circulația pe drumurile publice, siguranța este primordială, iar un set semnificativ de modificări legislative venite de la Bruxelles o va spori semnificativ. Din păcate, foarte mulți șoferi vor avea un stres în plus și, mai ales în România, vor fi nemulțumiți.

Parlamentul european a adoptat în această săptămână o rezoluție referitoare la siguranța rutieră pe teritoriul Uniunii Europene. Ca referință, deși aceste rezoluții nu au în timp real o aplicabilitate în fiecare țară din interiorul blocului comunitar, este doar o chestiune de timp până când se vor răsfrânge în legislația locală.

Decizia adoptată miercuri cu 615 voturi pentru, 24 împotrivă și 48 de abțineri a ajuns pe agenda de la Bruxelles în urma celor mai recente statistici legate de accidentele rutiere. Ca referință, aproximativ 22.700 de oameni mor în fiecare an pe drumurile Uniunii Europene și alte circa 120.000 sunt rănite. Nu a ajutat nici faptul că progresele legate de reducere acelor statistici au stagnat în ultimii ani. A fost ratat și scopul autoimpus de a reduce cu 50% numărul deceselor rutiere între 2010 și 2020. Scăderea a fost de doar 36%.

Noi reguli pentru șoferi: ce spune legea drastică venită de la Bruxelles

Având în vedere că scopul este reducerea accidentelor, iar realitatea este că, de cele mai multe ori, acestea sunt provocate la viteză mare, obiectivele principale sunt clare. Astfel, se dorește ca viteză maximă să fie limitată la 30 km pe oră în zonele rezidențiale și în cele tranzitate de un număr mare de bicicliști și pietoni.

Alcoolemia este altă cauză importantă de accidente. În consecință, pentru a susține pe termen lung utilizarea în condiții de siguranță a drumurilor și pentru că alcoolul este o cauză pentru aproximativ 25% din totalul deceselor rutiere, s-a redactat o inițiativă și în acest sens. Parlamentarii insistă pe toleranță zero pentru cei care consumă băuturi alcoolice și urcă la volan. În acest context, deputații europeni solicită CE să ia în considerare implementarea unor sisteme de detectare a alcoolului în mașini.

„De mult prea mult timp, europenii trăiesc cu un număr inacceptabil de morți pe drumuri. Este realist să se urmărească reducerea la jumătate a deceselor rutiere până în 2030, dacă UE și statele membre se angajează să impună o mai bună siguranță rutieră. Știm deja ce ucide pe șosele. Prin urmare, cerem Comisiei și guvernelor să aplice măsuri specifice pentru a sprijini eforturile de salvare a vieților, cum ar fi limitele de viteză mai mici, în special crearea unei limite de 30 km/h în orașe, o trecerea modală accelerată la alte forme de transport și o nouă Agenție Europeană pentru Transporturi Rutiere”, a declarat raportorul european Elena Kountoura.

Ca referință, România ocupă în continuare ultimul loc în Uniunea Europeană pentru siguranța rutieră. Noi avem 85 de decese la un milion de locuitori anual, în timp ce în Suedia, de exemplu, valoarea este de 18 decese la un milion. Până și Bulgaria este semnificativ mai jos decât noi, cu 67 la un milion.

Citește și: