Se naște un gigant împotriva Netflix? Care-s companiile care au creat un rival pentru platformă

Se naște un gigant împotriva Netflix? Care-s companiile care au creat un rival pentru platformă

Netflix e cea mai mare platformă de streaming ca număr de abonați. Dar poziția începe să i se clatine pe măsură ce piața se aglomerează.

UPDATE: AT&T a făcut publică, luni, înțelegerea care prevede fuziunea dintre WarnerMedia și portofoliile deținute de Discoveru. CNBC scrie că gigantul telecom va primi nu mai puțin de 43 de miliarde de dolari cash, ca parte din înțelegere. De asemenea, acționarii Discovery vor controla 29% din noua entitate rezultată.

Se deschide astfel calea către unul dintre cele mai mari studiouri de producție de la Hollywood, cu prezență în toate mediile, o nouă entitate care poate rivaliza puternic cu Netflix, Disney+ și alte platforme similare.


Netflix a dominat ani la rândul piața platformelor de streaming video și încă o mai face, dacă e să te iei după numărul de abonați. Dar odată cu pandemia și cu un timp mai mare alocat unor astfel de platforme, mediul a început să devină extrem de competitiv. Pe piață și-au făcut apariția posibili rivali pentru Netflix: HBO Max, Disney+,  Amazon Prime, Hulu sunt doar unii dintre ei.

Pentru a putea, însă, concura e nevoie de consolidare. Și se pare că asta urmărește gigantul telecom AT&T, care vrea fuziunea filialei sale WarnerMedia, care deține CNN și HBO, cu grupul de media Discovery, care deține, între altele, Eurosport.

Se naște un gigant împotriva Netflix

Potrivit surselor citate de presa americană, noua entitate ar urma să fie deținută de AT&T și de Discovery. Deocamdată, părțile nu au dorit să comunice detalii. Cei de la AT&T s-au rezumat la a spune că nu comentează zvonuri și speculații.

Bloomberg scria peste weekend că înțelegerea ar urma să fie în felul următor: WarnerMedia ar urma să fie parte din noua entitate pentru a crea o platformă de streaming video, iar în pachetul cu HBO Max vor fi cuprinse și canalele de televiziune deținute de Discovery – adică Discovery Channel, HGTV, TLC, Food Network, OWN, Animal Planet și altele.

S-ar crea astfel un gigant care ar putea amenința serios poziția Netflix, mai ales că ritmul de creștere al platformei nu mai e cel dorit.

În acest moment, cifrele arată că se poate. AT&T a cumpărat în 2018, pentru 80 de miliarde de dolari, Time Warner, redenumit WarnerMedia, companie care este proprietara unor mărci precum HBO, Warner Bros sau CNN. WarnerMedia a a avut o cifră de afaceri de 30,4 miliarde dolari în 2020, iar Discovery 10,7 miliarde dolari.

Cât despre Netflix, platforma vrea ca 2021 să fie un an definitoriu pentru viitorul său. A dezvăluit că va aloca nu mai puțin de 17 miliarde de dolari pentru a crea conținut original. Multe producții au fost amânate sau puse pe pauză în 2020, din cauza pandemiei de coronavirus. Dar compania speră ca anul acesta să fie altfel.

Anul trecut, s-au cheltuit doar 11,7 miliarde de dolari.

Citește și: