27 iul. 2021 | 10:10

S-a oprit Dacia, din nou: vestea proastă a dimineții pentru gigantul de la Mioveni

AUTO
S-a oprit Dacia, din nou: vestea proastă a dimineții pentru gigantul de la Mioveni

Vești proaste vin de la uzina Dacia din Mioveni. Activitatea a fost oprită, din nou, din cauza crizei din industrie.

Dacia e afectată, din nou, de penuria de microcipuri, criza care i-a afectat pe mai toți marii producători auto. Uzina de la Mioveni și-a suspendat activitatea luni, 26 iulie. Din cauza lipsei componentelor, mai multe secții nu pot funcționa. Angajații ar fi fost chemați degeaba la muncă.

Constructorul se vede nevoit să-și ajusteze din mers strategia și nu prea are loc de întors.

Dacia și-a oprit activitatea

Dacia a venit cu o reacție oficială pe acest subiect. A recunoscut că oprirea temporară a activității e cauzată de lipsa unor componente. În continuare, se pare, cererea din piață e mai mare decât oferta și furnizorii nu-și pot onora comenzile.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie“, au spus reprezentanţii Direcţiei Comunicare Dacia.

Uzina Dacia a avut opt noi zile de şomaj tehnic în luna aprilie, după ce în februarie şi martie a avut cinci zile fără producţie tot din cauza lipsei componentelor electrice.

De fapt, această criză s-a suprapus peste cea creată de pandemia de coronavirus și nici Ford, celălalt producător de la noi din țară, n-a scăpat.

Producția a scăzut puternic la Mioveni și Craiova – o scădere de 30% între ianuarie și luna mai. Efectul era așteptat: fabricile au fost închise mai bine de o lună din cauza crizei medicale, iar angajații au fost trimiși în țomaj tehnic.

În luna mai, spre exemplu, producția s-a apropiat de 30.000 de mașini, aproape la fel cât a fost în martie și aprilie la un loc. Duster a fost modelul cu cele mai mari cifre de producție, arată datele ACAROM, dar avansul său nu îndulcește situația pentru moment.