Produsul care vine în ajutorul Tesla: noul prototip dezvăluit de Panasonic

Produsul care vine în ajutorul Tesla: noul prototip dezvăluit de Panasonic

Panasonic a dezvăluit un nou prototip pentru o baterie de mari dimensiuni proiectat pentru a ajuta Tesla  să scadă costurile de producție a vehiculelor electrice.

În timpul unei mese rotunde, Kazuo Tadanobu, președintele Panasonic, a prezentat o baterie de aproximativ cinci ori mai mare decât cea utilizată în prezent de Tesla. De asemenea, acesta a adăugat că Panasonic nu are de gând să producă baterii mai ieftine pe bază de fosfat de fier litiu pentru vehicule electrice mai accesibile.

Pe de altă parte, decizia celor de la Tesla de a-și diversifica furnizorii de baterii, împreună cu faptul că Panasonic și-a vândut acțiunile pe care le deține a ridicat întrebări cu privire la parteneriat lor, vechi de un deceniu.

Dar, în calitate de producător unic al bateriei în format 4680, 46 milimetri lățime și 80 de milimetri înălțime, Panasonic ar trebui să rămână o verigă critică în lanțul de aprovizionare al producătorului de vehicule electrice, cel puțin pentru modelele sale mai scumpe.

Un parteneriat de succes

„Am dezvoltat acest lucru datorită dorinței puternice a celeilalte părți și credem că acest lucru poate duce doar la legături mai puternice”, a spus Tadanobu.

El nu a spus când ar urma ca Panasonic să înceapă producția la scară largă.

Decizia Panasonic de a evita pachetele de alimentare LFP înseamnă că Tesla trebuie să le cumpere de la CATL pentru unele modele 3 și model Y fabricate în China.

Bateriile LFP, dintre care 95% sunt fabricate în China, sunt considerate mai ieftine și mai sigure decât bateriile pe bază de nichel, dar au o densitate energetică mai mică și trebuie reîncărcate mai des.

Apple Inc a purtat, de asemenea, discuții cu CATL și producătorul chinez de vehicule electrice BYD despre a deveni furnizori de baterii LPF pentru viitorul său vehicul electric. Cu toate acestea, aceste discuții au stagnat deoarece companiile chineze au refuzat să construiască fabrici în Statele Unite.

Tadanobu a refuzat să spună dacă Apple a abordat Panasonic cu privire la cumpărarea de baterii EV.

Citește și: