Primul tren autonom a ajuns pe șine, fără conductor: unde îl poți testa și cum a fost posibil

Primul tren autonom a ajuns pe șine, fără conductor: unde îl poți testa și cum a fost posibil

În timp ce mașinile autonome au făcut progrese importante în ultimul deceniu, la fel și dronele pentru pasageri, despre alte mijloace de transport nu s-a auzit mare lucru, până acum. Primul tren autonom a fost testat cu succes.

Un tren fără conductor a efectuat la începutul acestei săptămâni o serie de călătorii demonstrative pe rețea urbană din Hamburg, Germania. Aceasta este o premieră mondială, potrivit comunicatului lansat de Deutsche Bahn și Siemens, cele două companii din spatele inițiativei. Scopul final este îmbunătățirea semnificativă a regularității traficului feroviar, iar primele semne sunt cât se poate de optimiste.

Trenurile autonome vor fi la ordinea zilei, în Germania

Din luna decembrie a acestui an, nu mai puțin de patru trenuri autonome, fără conductor, vor intra în activitate în orașul portuar din nordul Germaniei. Proiectul face parte dintr-o inițiativă mai amplă de modernizare a rețelei de trenuri urbane, S-Bahn.

Deutsche Bahn şi Siemens au pus la punct primul tren din lume care rulează singur”, au transmis cele două companii într-un comunicat de presă.

Partea bună este că acest salt tehnologic important nu necesită o cale ferată specială, trenul autonom rulând pe aceeași rețea ca și trenurile cu conductori umani. Chiar și așa, un mecanic de locomotivă este prezent în cabina de pilotaj, din motive de securitate. Însă trenul efectuează toate manevrele, de exemplu în depouri, în deplină autonomie.

În ceea ce privește avantajele tranziției la trenuri autonome, acestea sunt destul de numeroase și ușor cuantificabile. Discutăm de cu până la 30% mai mulți pasageri transportați, o punctualitate sporită și o reducere a consumului de energie de 30%, atrage atenția Roland Busch, directorului Siemens. ”Tehnologia este deja omologată”, a adăugat el.

Pentru operatorul feroviar al Deutsche Bahn, automatizarea ar urma să permită „o ofertă îmbunătăţită fără a construi noi kilometri de cale ferată”, susţine directorul principalului furnizor de transport în comun de pe teritoriul Germaniei, Richard Lutz.

Citește și: