Obsesia pentru slăbit, gaura neagră a internetului: cum este exploatată anorexia în mediul online

Obsesia pentru slăbit, gaura neagră a internetului: cum este exploatată anorexia în mediul online

Internetul este presărat cu o imensă varietate de persoane, iar dintre aceștia fac parte și cei care încearcă să-i manipuleze pe cei mai vulnerabili dintre noi. Obsesia pentru slăbit face ca pe internet să apară mai multe astfel de persoane ale căror interese sunt ascunse, iar aceștia sunt antrenorii de anorexie sau ”anacoachii”.

Aceștia sunt, de obicei, prădători sexuali de sex masculin de vârstă mijlocie, care intră online pentru a găsi tineri impresionabili pe care să-i exploateze sub masca oferirii „antrenamentului” pentru scăderea în greutate. A fost astfel efectuată o cercetare în a înțelege mai bine cum funcționează anacoachii.

Astfel, s-a putut constata că existența acestora este facilitată de defectele din algoritmii social media, precum și de un număr mare de tineri care caută ajutor online pentru a slăbi. În cadrul acestor cercetări, împreună cu alte rapoarte mass-media, s-a putut indica o oportunitate pentru anacoachi al căror număr a crescut vertiginos în ultimii ani.

Din analiză a reieșit faptul că numai pe Twitter există aproximativ 300 de cereri unice pentru anacoachi în întreaga lume, zilnic. Acești ”antrenori” ai anorexiei operează pe diferite și nenumărate canale, inclusiv pe platforma sociale stabilite, precum Twitter, TikTok, Tumblr și Kik. În ciuda acestui fapt, aceste platforme nu au abordat problema.

Se estimează că 4% dintre australieni, sau aproximativ un milion de persoane, sunt afectați de tulburări de alimentație, iar aproape două treimi (63%) dintre acești oameni sunt considerați a fi femei.

obsesia pentru slăbit
Anorexia este exploatata de catre persoane rau-intentionate pentru a ajunge la tinerii care se confrunta cu aceasta problema

Adolescenții sunt cei mai expuși în fața acestor ”antrenori”

Adolescenții cu tulburări de alimentație sunt mai predispuși să aibă o sănătate mintală slabă și o deficiență de funcționare în mediile sociale – ceea ce îi face mai vulnerabili la influența anacoachilor. De asemenea, cercetările au arătat că utilizarea rețelelor sociale poate exacerba măsura în care adolescenții și adulții tineri urmăresc un ideal al siluetei.

Un studiu publicat de un grup olandez de drepturi ale omului cu privire la comportamentele prădătoare ale acestor ”antrenori” a constatat că victimele au fost agresate sexual și chiar violate. Și odată cu anacoaching-ul vine potențialul pentru alte forme de abuz criminal, cum ar fi pedofilia, prostituția forțată și chiar traficul de persoane.

Odată cu creșterea platformelor online, a apărut o comunitate care urmărește acest ideal de suplu. Aceste rețele tind să partajeze conținut care susține o mărime a taliei incredibil de mică. Identitatea de grup se formează prin interacțiuni și partajare hashtag, cu accent pe termenii folosiți în mod regulat în contextul tulburărilor alimentare.

Hashtagurile obișnuite includ #proana (pro-anorexie), #bonespo (inspirație osoasă), #edtw (avertisment declanșator al tulburărilor alimentare), #promia (pro bulimie), #bulimia, #thighgap, #uw (greutatea finală), #cw ( greutatea actuală), #gw (greutatea obiectivului) și #tw (avertisment declanșator).

După cum a fost evidențiat în cercetările anterioare, comunicarea în aceste comunități include schimbul de sfaturi pentru scăderea în greutate, planuri de dietă, planuri de exerciții extreme, imagini ale corpurilor slabe și „sprijin” emoțional. Anacoachii se ascund în forumurile de chat axate pe idealuri ale siluetei. Fiecare antrenor va avea tendința de a fi prezent în numeroase săli de chat, ademenind adolescenții cu povești despre „succesele” lor din trecut de la coaching.

Unii își vor atribui etichete precum „antrenor strict” sau „antrenor rău”. Coachingul implică în principal partajarea de imagini și videoclipuri pentru verificări ale corpului nud (sau în lenjerie de corp), cântăriri săptămânale și aplicarea regulilor stricte cu privire la ce alimente să mănânce și să evite.

Deși în prezent nu există nicio modalitate de a ști cât durează în medie antrenamentul, prejudiciile sunt extinse. Datorită modului în care funcționează algoritmii de conținut, TikTok, care are un număr mare de tineri, va începe să recomande conturi de utilizator centrate pe tulburările de alimentație odată ce un astfel de conținut este căutat inițial.

Lipsa reglementărilor determină ca fenomenul să ia o amploare tot mai mare

În prezent, nu există suficiente reglementări în vigoare ale platformelor pentru a preveni funcționarea anacoacher-lor, în ciuda unei serii de rapoarte care evidențiază problema. Cele mai bune eforturi depuse până acum au fost în cadrul Instagram, TikTok și Pinterest, astfel că platformele au filtrat cuvintele selectate precum ”proana” sau ”thinspo” și au interzis căutările de conținut care promovează un corp foarte slab.

Un purtător de cuvânt al TikTok a declarat pentru The Conversation că platforma nu permite conținutul care descrie, promovează sau glorifică tulburările alimentare.

„Când un utilizator caută termeni legați de tulburările de alimentație, nu returnăm rezultate și, în schimb, îi îndreptăm către Fundația Fluture și le oferim sfaturi utile și adecvate. Am introdus, de asemenea, anunțuri permanente de serviciu public (PSA) pe hashtag-uri conexe pentru a oferi sprijin comunității noastre „, a spus purtătorul de cuvânt.

Purtătorul de cuvânt a declarat că acele conturi ale persoanelor despre care se constată că sunt hărțuite sexual pot fi interzise. Platformele vor interzice utilizatorii dacă încalcă regulile de utilizare, dar acești anacoach vor reapărea adesea sub un nou nume de cont.

Potrivit Twitter, evitarea interdicțiilor contului este împotriva regulilor. La începutul acestui an, Twitter a anunțat că va permite un mod de siguranță care va permite utilizatorilor să activeze screening-ul proactiv al conținutului spam și abuziv. Rămâne de văzut ce rol va juca acest lucru în reducerea atacurilor țintite de la anacoachi.

obsesia pentru slăbit
Adolescentii sunt cei mai vulnerabili in fata acestor ”antrenori”

Platformele unde minorii sunt vizați de către ”antrenorii” de anorexie

Un raport bazat pe cercetări publicat luna aceasta de Fundația 5Rights a detaliat modul în care minorii online sunt vizați cu conținut sexual și de sinucidere. Se referă la platforme, inclusiv Twitter, TikTok, Instagram, Snapchat, Facebook, Discord, Twitch, Yubo, YouTube și Omegle.

Cercetarea a arătat că minorii de până la 13 ani sunt vizați direct cu conținut dăunător online în termen de 24 de ore de la crearea unui cont online. Aceștia pot primi mesaje nesolicitate de la adulți care oferă pornografie, precum și recomandări privind conținutul tulburărilor alimentare, diete extreme, auto-vătămare, sinucidere și imagini corporale sexualizate sau distorsionate.

Politicile australiene care implică platforme trebuie să fie revizuite pentru a se asigura că platformele aderă la liniile directoare ale comunității și sunt trase la răspundere atunci când apar încălcări. Guvernul ar trebui să prescrie reguli stabilite, informate de biroul eSafety, cu privire la modul în care tinerii vulnerabili online ar trebui ajutați.

O abordare de intervenție nuanțată ar genera rezultate mai bune pentru utilizatorii cu tulburări de alimentație, deoarece fiecare utilizator ar avea un set diferit de circumstanțe și o stare de sănătate mintală diferită.

Anacoachii de pe rețelele de socializare ar trebui luați în considerare și tratați ca niște criminali, iar platformele care nu reușesc să respecte acest lucru ar trebui să facă față amenzilor pentru că nu asigură un mediu sigur pentru utilizatorii lor mai vulnerabili.

În trecut, Uniunea Europeană a amendat platformele pentru permiterea conținutului terorist. Giganții rețelelor sociale au angajat, de asemenea, lucrători contractuali pentru a examina conținutul pentru exemple de terorism, pedofilie și abuz. Acest efort ar trebui extins pentru a include anacoachii.

The Conversation a abordat Tumblr pentru comentarii, dar nu a primit răspunsuri în termenul alocat. Aplicația populară de mesagerie Kik a fost achiziționată de MediaLab în 2019. The Conversation a abordat MediaLab pentru comentarii, dar nu a primit un răspuns în intervalul de timp alocat.

Citește și: