05 mai 2021 | 11:00

NASA a reușit să ajungă cel mai aproape de Soare. Sonda Parker este cel mai rapid obiect creat vreodată

Sonda solară Parker a NASA a realizat un eveniment important, unic până acum. S-a apropiat cel mai mult de Soare până acum, mergând atât de aproape încât a „atins” atmosfera exterioară fierbinte a stelei.

Astfel, a oferit NASA și nouă tuturor o perspectivă directă fără precedent, asupra Soarelui.

NASA a creat cel mai rapid obiect din istorie

Sonda spațială de dimensiunea unei mașini a trecut de Soare de câteva ori până acum, mergând din ce în ce mai aproape de fiecare dată, potrivit CNET. De fiecare dată, folosește atracția gravitațională a lui Venus ca un fel de praștie care o ajută să se deplaseze mai aproape de Soare și s-o propulseze de fiecare dată cu viteze din ce în ce mai mari.

Această propulsie funcționează atât de bine, încât sonda spațială a doborât două recorduri în timpul celei mai recente abordări solare.

În primul rând, Parker Solar Probe a atins o viteză maximă de aproximativ 530.000 de kilometri pe oră – suficient de rapidă pentru a face 13 ture în jurul Pământului într-o singură oră, potrivit CNET, și pentru a deveni cel mai rapid obiect călător realizat vreodată de omenire. De asemenea, a călătorit mai aproape de Soare – ajungând la doar 10,4 milioane de kilometri de suprafața sa. A devenit astfel nava spațială care s-a apropiat de Soare cel mai mult din istorie.

Anterior, deținătorul recordului a fost tot Parker Solar Probe. Și, bineînțeles, pentru că NASA nu dorește să renunțe la acest proiect, se așteaptă ca nava spațială să depășească ambele recorduri proprii încă o dată la sfârșitul acestui an. Va folosi din nou planeta Venus pentru a se apropia mai mult de Soare, la viteze mai mari ca niciodată în istorie.

Această fotografie a planetei Venus i-a șocat pe oamenii de știință

Sonda solară Parker a NASA a obținut un suvenir foarte important în timpul călătoriei sale de a studia Soarele anul trecut. Planeta Venus are un detaliu surprinzător.

Sonda a făcut această fotografie uimitoare a planetei Venus pe 11 iulie 2020, potrivit NASA. Fotografia prezintă detalii uimitoare ale suprafeței venusiene aflate la o distanță de 7.693 de mile distanță. Însă un detaliu special, publicat de NASA săptămâna aceasta, îi încântă pe oamenii de știință.

Sonda solară Parker și-a folosit imaginea în câmp larg (WISPR) pentru a face fotografia. Deși instrumentul a fost conceput pentru a capta imagini ale coroanei soarelui, NASA a putut, de asemenea, să îl folosească pentru a capta informații termice despre planetă – ceva ce nu știau că instrumentul ar putea face.