VW Golf dispare de pe această piață: cum justifică Volkswagen decizia

VW Golf dispare de pe această piață: cum justifică Volkswagen decizia

Golf e modelul cu care Volkswagen a reușit să scrie istorie. Dar germanii au decis acum că viața lui s-a încheiat pe această piață.

Volkswagen Golf e un model emblematic pentru cel mai mare constructor auto. Doar că strategiile trebuie să fie gândite în funcție de direcțiile oferite de piață, de schimbările de comportament, de interesul consumatorilor. Iar Volkswagen se adaptează.

Germanii au anunțat că modelul Golf nu va mai fi fabricat pe piața din SUA. Se încheie astfel o poveste începută în 1974 și continuată peste 50 de ani.

Volkswagen Golf dispare de pe piața din SUA

Volkswagen susține că retrage modelul Golf de pe piața americană din rațiuni ce țin de vremurile pe care le trăim. E clar că industria auto a virat spre modele electrice, iar germanii știu asta. Producția din Mexic, acolo unde se fabrica modelul Golf, va fi oprită.

Iar acolo se va continua cu modelul electric ID.3. Modelul Golf, un model care a făcut istorie în SUA, începând din 1974, va mai fi oferit doar în versiuni sportive, GTI și R, odată cu introducerea generației 8. Volkswagen Golf s-a vândut în SUA în aproape 2,5 milioane de exemplare, toate fabricate în uzina din Puebla, Mexic, în toate cele șapte generații apărute până acum.

Ultimele exemplare au fost fabricate săptămâna aceasta, stocurile urmând să fie vândute pe parcursul aecstui an de dealerii de pe teritoriul SUA. Ulterior, ei vor mai primi doar versiuni de top, de la uzinele din Europa.

„De-a lungul a peste patru decenii, Golf a oferit valoare șoferilor americani. Este exemplul a ceea ce VW face mai bine – îngemănarea caracteristicilor dinamice de condus cu un pachet funcțional și o calitate fără pereche”, a declarat Hein Schafer, vicepreședinte pentru marketing și vânzări VW America.

Pentru piața europeană, Golf 8 vine așa cum îl știi. Modelele vin în cinci versiuni de motorizare hibridă. Totodată, Volkswagen poate echipa și cu sistemul pe 48 de volți, cu baterii Li-Ion, combinat cu motoare TSI, cu numele eTSI.

Acestea sunt disponibile în trei versiuni de putere: 110, 130 și 150 CP. Alte două motoare sunt plug-in hibrid, de 204 CP și 245 CP (versiunea GTE). Acestea două vor folosi o baterie de 13 kWh, iar autonomai este de 60 de kilometri, dacă mergi doar pe electric. În fine, celelalte motoare sunt pe benzină – 90 și 110 CP -, diesel cu 115 și 150 CP și pe gaz, TGI, de 130 CP.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: