10 aug. 2021 | 12:35

Industria auto, transformată radical în 2021: cum poate România să facă o avere, ce lipsește

ACTUALITATE
Industria auto, transformată radical în 2021: cum poate România să facă o avere, ce lipsește

Industria auto din România se poate schimba total anul acesta. Iată cum poate profita țara noastră de această oportunitate.

Într-o analiză realizată de Asociația Constructorilor de Automobile din România, pe baza unui studiu al firmei internaționale de consultanță McKinsey, agreată de Comisia Europeană, se arată că cercetarea și dezvoltarea industriei auto în Europa de Vest se află în stare de alertă, conform Ziare.com. România se găsește în fața unei oportunități pe care nu are voie să o rateze.

Industria auto din România trebuie să profite de această șansă

Schimbările recente din sector sunt mai adânci și mai specifice, deoarece sunt simultan mai rapide, mai complexe și mai disruptive, iar poziția de lider european în domeniu a industriei auto este realmente amenințată. Virtualizarea sporită, dezvoltarea în paralel a tehnologiilor pentru propulsii alternative, restrângerea drastica a emisiilor au implicații directe și dure pentru Research & Developement auto (R&D auto).

Industria auto europeană se confruntă cu efectele crizei Covid, dar și cu provocări concurențiale. În acest context, marii jucători ai industriei auto europene sunt în situația de a rezolva creșterea cererii de software și de inginerie avansată pentru cercetarea și dezvoltarea produselor și proceselor pe care noile trenduri le impun.

Astfel, Europa trebuie să țină seama de costul muncii specializate, care, în acest domeniu, este mult mai ridicat în Vestul Europei decât în Asia, plasându-i pe fabricanții europeni de autoturisme și componente auto într-un handicap structural față de competitorii lor asiatici.

Pe lângă acestea, intervin și alte motive decisive, legate de distanțe geografice și culturale și de siguranța datelor, fapt care dă prioritate extinderii conceptului “near sourcing” în R&D auto, ceea ce favorizează indiscutabil spaţiul CEE, inclusiv pe România. Așadar, foarte probabila intensificare a transferului de R&D auto spre zona CEE va fi o oportunitate de neratat și pentru România. Fapt pentru care ACAROM recomandă că toți factorii interesați să-și concerteze în mod inteligent eforturile pentru a o valorifica.