Greșeli pe care le fac șoferii în timpul condusului. Cum pierd bani și riscă defecțiuni importante

Greșeli pe care le fac șoferii în timpul condusului. Cum pierd bani și riscă defecțiuni importante

Suntem doar oameni, după cum se spune, iar oamenii probabil că vor face greșeli atunci când conduc.

Cu toate acestea, cei mai mulți dintre noi continuă să facem aceleași greșeli din nou și din nou atunci când conducem, fără a ține seama de faptul că am greșit deloc. Fie că este din obișnuință, lipsă de conștientizare sau indiferență față de celelalte vehicule din jurul nostru, oamenii au tendința de a face în mod repetat aceleași greșeli când se află la volan.

Iată câteva greșeli care îți duc mașina în service:

Frânatul agresiv

Din păcate, prea mulți șoferi sunt adepți ai unui stil agresiv de condus, care se manifestă prin accelerări și frânări bruște sau frânări scurte și multiple. Multiple sunt și riscurile la care se expune mașină: deteriorarea plăcuțelor și a discurilor de frână, dar și a unor componente din sistemul de suspensie.

Condusul cu rezervorul aproape gol

Există șoferi care alimentează puțin câte puțin rezervorul și circulă cu acesta aproape gol, lucru ce poate genera stricarea unor componente aut.

Este cazul anumitor tipuri de mașini al căror filtru de particule nu se regenerează automat dacă nivelul de combustibil este scăzut.

Acționarea continuă a ambreiajului

Una dintre cele mai frecvente greșeli este să conduci cu piciorul pe ambreiaj sau chiar obiceiul de a ține pedala călcată inclusiv la semafor. Practic, mai mult decât orice altceva îți vei uza prematur placa de presiune, rulmenții, dar și sistemul hidraulic.

Amânarea unei verificări periodice

Șoferii ignoră reviziile periodice, cu alte cuvinte schimburile sau completările de lichide cum ar fi antigelul, lichidul servo, lichidul de frână și revizia uleiului de motor.

Un ulei vechi, încărcat de impurități, circulă greu prin sistemul de răcire al turbinei, iar depunerile pot afecta axul turbocompresorului. Sunetul motorului, indicatorul din bord, nivelul de ulei şi depășirea perioadei de un an sunt markeri pentru programarea unei revizii.

Ignorarea martorilor de bord

Există șoferi care nu pun preț pe martorii aprinși în bord și consideră că pot repara sistemul printr-o simplă resetare din computerul mașinii. În realitate, martorii neafișați nu garantează rezolvarea problemei tehnice.

Dacă se aprinde martorul ABS, trebuie neapărat să faci o vizită la service. În cazul în care martorul CHECK ENGINE este aprins, poate însemna o defecțiune minoră la un senzor,  un voltaj scăzut al bateriei, înfundarea supapei EGR, uzarea unor bujii, dar și defecțiuni grave ale motorului, care pot fi foarte costisitoare.

Citește și: