06 iul. 2021 | 11:15

Cum au evoluat logo-urile Dacia din 1968 și până în prezent FOTO

AUTO
Cum au evoluat logo-urile Dacia din 1968 și până în prezent FOTO

Dacia e unul dintre cele mai puternice brand-uri la nivel național, iar istoria constructorului se întinde pe câteva decenii. De-a lungul timpului, logo-urile producătorului de la Mioveni au evoluat în acord cu vremurile.

Dacia a urmărit, de-a lungul timpului, să fie un constructor care să țină pasul cu vremurile și cu schimbările din industrie. Primele modele ale producătorului au ieșit pe poarta uzinei de la Mioveni între 1970 și 1980. Atunci au fost vândute mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare.

Povestea a continuat apoi până în zilele noastre. Iată cum au evoluat logo-urile Dacia din 1968 și până în prezent.

Logo-urile Dacia de-a lungul timpului

Dacia e un brand care s-a născut în perioada comunistă, așa că logo-urile au fost adaptate.

După cum vezi în imaginea de mai jos, între 1968 și 1978 și mai apoi între 1978 și 1990, logo-ul a fost gândit pentru a fi în acord cu stema României. Pe logo-ul din acea perioadă stătea scris UAP – Uzina de Autoturisme Pitești – și acvila prezentă și pe drapel.

Din 1990, însă, Dacia a trecut la altceva și a decis să-și scrie numele cu litere albe pe un fundal negru.

Prima schimbare majoră a venit în 2008, iar logo-ul din acel an a fost modernizat în 2015.

Dacia pregătește și o tranziție majoră și va renunța curând la acest logo. Noua identitate vizuală arată cam așa:

”Începând din iunie 2021, noua identitate de marcă va fi adoptată de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, broșuri. Showroom-urile Dacia vor afișa treptat noua identitate de marcă începând din prima parte a anului 2022. În ceea ce privește gama de modele, aceasta va primi noul logotip și noua emblemă în cursul semestrului al doilea din 2022”, spun cei de la Dacia.

Marca dispune de acum de un nou logotip, de o nouă emblemă și de o culoare nouă. Toate se vor regăsi pe noile modele.

”Simbolurile acestei schimbări sunt reprezentate de noul logotip și de noua emblemă. Aceste două elemente au fost imaginate în cadrul echipei de Design, cu dorința de a exprima ceea ce este esențial mărcii Dacia”, susțin reprezentanții companiei.