Atac la Apple, fără perdea: amenințările lui Mark Zuckerberg la care nu te-ai fi așteptat vreodată

Atac la Apple, fără perdea: amenințările lui Mark Zuckerberg la care nu te-ai fi așteptat vreodată

Tensiunile dintre Apple și Facebook sunt la un nivel fără precedent, iar având în vedere afirmațiile lui Mark Zuckerberg din ultima perioadă, nu par să se liniștească prea curând.

În ultimul an, încasările Facebook au fost la un nivel fără precedent. Compania a făcut o treabă senzațională în a profita de pe urma pandemiei. Din păcate, 2021 nu se anunță la fel de roz pentru platformele lui Mark Zuckerberg. Apple va introduce în viitorul apropiat o serie de schimbări pe iPhone și iPad care vor periclita semnificativ modelul de business al celei mai mari rețele sociale.

Mai precis, Apple va preveni urmărirea activității tale online pe mai multe aplicații și servicii web, ca acele date să ajungă în secunda doi la Facebook pentru a fi folosite personalizarea reclamelor care îți sunt afișate. Pentru că este improbabil ca Tim Cook și ceilalți șefi de la Apple să-și schimbe părerea despre această schimbare din iOS 14, conform datelor obținute de The Wall Street Journal, Zuckerberg și-a cam pierdut răbdarea pe subiect.

Aparent, Mark Zuckerberg le-a spus la un moment dat angajaților că ”trebuie să le provocăm durere” celor de la Apple, ca răspuns la atacul voalat al CEO-ului Tim Cook de acum câteva săptămâni. Discursul original al CEO-ului Apple îl poți vedea mai jos și, deși nu face referire la Facebook în mod expres, desființează modelul de îmbogățire al cele mai mari rețele sociale, mecanismul prin care tu ești produsul, informațiile tale online sunt vândute de Zuckerberg în schimbul unor sume fabuloase de bani.

Nu au ajutat nici multele greșeli făcute de Facebook în ultimii ani, de la Cambridge Analytica în 2018, până la dezinformarea masivă legată de vaccinare, coronavirus, alegerile din SUA și nu numai. Din aceste motive, Tim Cook a spus că este inadmisibilă ”dezinformarea agresivă și teoriile conspirației alimentate de algoritmi”. În orice caz, conflictul dintre cei doi giganți nu va face decât să se amplifice în următoare luni, după lansarea iOS 14.5 care ar trebui să facă viața celor de la Facebook semnificativ mai grea.

Citește și: