29 ian. 2020 | 16:25

Wizz Air și Blue Air și-au bătut joc de tine și acum sunt executate silit

ACTUALITATE
Wizz Air și Blue Air și-au bătut joc de tine și acum sunt executate silit

Probabil că zbori des cu Blue Air sau Wizz Air. Sunt companii low-cost, dar prețurile mici vin și cu niște dezavantaje.

Blue Air și Wizz Air sunt companii aeriene care efectuează zboruri interne și externe frecvente, așa că sunt o soluție la îndemână. E vorba de companii low-cost, dar, de multe ori, și serviciile sunt la fel.

Acum, operatorii au intrat în atenția FlightClaim, o companie care acționează în numele clienților care au avut probleme. Fie că e vorba de întârzieri, zboruri anulate sau neplata compensațiilor, compania se bate în instanță pentru cei care depun plângeri, în schimbul unor comisioane.

Recent, a câștigat mai multe procese, iar deciziile definitive sunt în defavoarea Blue Air și Wizz Air.

Blue Air și Wizz Air, executate silit

Potrivit FlightClaim, cele două companii sunt executate silit pentru neplata compensaţiilor în cazul zborurilor întârziate. Au fost obținute decizii definitive în favoarea pasagerilor care au fost dezavantajați în România, Spania și Germania. E vorba de neplata compensațiilor prevăzute de lege – adică sume care variază între 250 și 600 de euro pentru un zbor anulat sau întârziat.

Odată pronunțate deciziile definitive, a fost pusă poprire pe conturile companiilor aeriene care nu au respectat drepturile pasagerilor și nici obligativitatea de a plăti compensațiile legale către firma care îi asista pe pasageri. Pentru că n-au plătit despăgubirile, înseamnă în final o plată aproape dublă pentru compania aeriană.

Se adună, practic, cheltuieli de judecată și de executare.

Nu-s singurele companii aeriene vizate de procese

În 2019, au mai fost executate și alte companii aeriene de linie precum Vueling sau Tarom, inclusiv la instanțe din străinătate, în timp ce numeroase dosare ale pasagerilor care au călătorit cu Air Bucharest, Lufthansa, Iberia, Alitalia, Swiss, Air Moldova, Ryanair, Eurowings sau TAP se judecă încă.  În total, olandezii de la FlightClaim.ro au deschise în instanță aproximativ 170 de dosare, dintre care aproximativ 30 în România, 100 în Germania, 30 în Franța și 10 în Spania.

„Deși Regulamentul European este mai mult decât clar în ceea ce privește drepturile pasagerilor și cuantumul compensațiilor datorate pentru fiecare caz în parte, încă ne confruntăm cu refuzul companiilor aeriene de a-l respecta și de a-și respecta obligațiile față de pasageri, chiar și atunci când există o decizie definitivă în instanță.  Astfel, s-a ajuns la situația în care companii precum Blue Air să aibă de plată către noi aproximativ 1.000 de cazuri de compensații de 250 și 400 euro per pasager…”, spune Cees Werff, director general FlightClaim.ro

Datele companiei arată că, în 2018, peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectați de anularea sau întârzierea zborurilor, ceea ce se traduce printr-un total al compensațiilor de aproape două miliarde de euro. Valoarea medie a compensațiilor per pasager în Europa este de 422,85 euro.