30 ian. 2020 | 10:17

CNA: cum insistă Telekom să te mintă cu această reclamă

ACTUALITATE
CNA: cum insistă Telekom să te mintă cu această reclamă

Telekom a fost în atenția CNA din cauza unei reclame care te cam păcălea puțin. Și lucrurile nu s-au tranșat definitiv.

Telekom a ajuns în atenția CNA din cauza reclamei care promova serviciul Smart Wi-Fi, adică un router pentru care, după cum susține compania, n-ai nevoie de „găuri în pereți”. Adică vine fără fire și cabluri și reclama îți lasă de înțeles că-l poți lua cu tine oriunde.

CNA a constatat că prima reclamă era una mincinoasă, pentru că cei de la Telekom nu te informau că prețul router-ului nu e, de fapt, 24 de lei pe lună, ci 699 de lei. Mai mult, nu puteai lua router-ul cu tine oriunde.

Telekom a avut interzis cu acea reclamă pe posturile TV, așa că a revenit cu alta. Numai că și asta vine cam cu aceleași probleme și, din nou, a fost oprită de la difuzare.

Ce a constatat acum CNA în cazul Telekom

Consiliul Național al Audiovizualului susține că operatorul n-a înțeles nimic după prima faptă. Noua reclamă are aceleași problemă. Prima dintre ele: Telekom te informează că router-ul costă, de fapt, 699 de lei, dar informația e scrisă extrem de mic și stă puțin pe ecran.

În tot acest timp, lângă dispozitivul afișat scrie tot 24 de lei pe lună – prețul serviciului de internet. În plus, în acești bani, clientul ar primi un alt router, care arată cu totul diferit de cel din reclamă.

Mai mult, Telekom nu-ți zice că, de fapt, poți folosi router-ul doar la adresa din contract. Deci nu-l poți lua cu tine oriunde. Unul dintre membrii CNA, Radu Herjeu, a fost extrem de tranșant și a spus că reclama e „una dintre cele mai incomplete campanii din câte am văzut de când sunt în CNA”.

La prima reclamă, reprezentanții Telekom veneau cu explicații vagi și susțineau că cel care trebuie să se informeze este clientul.

„Este opțiunea clientului și clientul află toate informațiile la momentul la care sună pentru a contracta sau vine în magazin. Este opțiunea clientului dacă dorește să închirieze sau să achiziționeze. Da, în spot s-a folosit imaginea unui router și nu imaginea celuilalt, dar nu considerăm că este vreo limitare sau vreo informație incompletă, atât timp cât în nota de subsol îi spunem, iar acel potențial client, când vine în magazin, află după aceea tot restul detaliilor.”

Iată al doilea spot Telekom în cazul căruia s-au semnalat aceleași probleme și care a fost interzis: