Soluții ale băncilor în plină pandemie: ce se întâmplă dacă nu ajungi să-ți plătești ratele

Soluții ale băncilor în plină pandemie: ce se întâmplă dacă nu ajungi să-ți plătești ratele

Din cauza pandemiei de coronavirus, mulți români stau în casă fie pentru a se proteja, pentru pentru că sunt în carantină sau autoizolare. Băncile trebuie să vină cu niște soluții pentru cei care n-ajung să-și plătească ratele.

Internetul a evoluat enorm și serviciile bancare sunt, în mare parte, digitalizate. Numai că nu toată lumea deține o aplicație sau se folosește de internet banking pentru a-și plăti ratele la bancă. Mulți se deplasează la sediile băncilor pentru a depune banii în numerar.

Mai multe bănci din România susțin că au primit de la clienți diverse notificări privind producerea de evenimente de forță majoră. Pe românește, nu pot ajunge să-și plătească ratele din cauza faptului că sunt izolați la domiciliu sau se află în carantină.

Băncile susțin că există niște soluții, potrivit profit.ro.

Ce soluții au băncile pentru cei care nu ajung să-și plătească ratele

Sunt bănci în România care au primit notificări de la clienți aflați în izolare sau carantină.

“Am primit o solicitare din partea unui client, cu care deja suntem în legătură pentru a identifica cea mai potrivită soluție. Pentru moment, este singurul caz persoană fizică”, a declarat, pentru Profit.ro, Roxana Cristea, Head of Retail Lending la ING Bank.

De asemenea, cei de la Raiffeisen au trecut prin aceeași situație, dar situația clientului a fost rezolvată.

ING insistă, însă, că poate poate primi notificări atât telefonic, via e-mail, cât și pe rețele sociale, nu doar prin poștă sau în agenții. Pentru a gestiona această situația, banca se arată dispusă să discute despre amânarea plății ratelor, dacă situația o impune cu adevărat.

Majoritatea contractelor, însă vorbesc despre situații de criză. Dacă, spre exemplu, un client nu folosește serviciile digitale, el nu poate fi obligat să treacă la internet banking pentru că poate nu are această posibilitate. În contractele de credit, băncile prevăd condiții în care recunosc situația de forță majoră și imposibilitatea obiectivă a debitorului de a respecta contractul. Clientul are obligația de a notifica banca, de regulă în maximum cinci zile de la producerea evenimentului care a generat situația.

Astfel de situații, de regulă, se rezolvă pe cale amiabilă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: