Școala din România, în statistici înfricoșătoare: elevii români, desculți, flămânzi și fără internet

Școala din România, în statistici înfricoșătoare: elevii români, desculți, flămânzi și fără internet

În timp ce responsabilitatea pentru noul an școlar a căzut în sarcina autorităților locale și a directorilor de școli, elevii români sunt mai săraci ca niciodată, iar nivelul de analfabetism crește odată cu fabuloasa educație online.

World Vision România sau WVR este un ONG care activează de 30 de ani în România și, în principial, activitatea sa se axează pe comunitățile din mediul rural. Într-un interviu recent acordat de Mihaela Nabăr, director executiv al WVR, celor de la Hotnews, ea a încercat să ofere o imagine clară a realității românești, dincolo de dezbaterile politice și de pasatul sarcinilor.

„Un copil a venit la mine și l-am întrebat ce-ți place ție să faci cel mai mult? Mi-a spus îmi place să citesc, dar n-am de unde și n-am cum, părinții mei nu-și permit să-mi cumpere cărți, la noi nu există în casă o bibliotecă, și nici la școală. Șansa lui – noi nu am văzut-o așa atunci, ci ca pe o normalitate – a fost că am făcut așa încât copilul respectiv să aibă o bibliotecă în școală în primul rând și să poată să-și ducă cărțile acasă”, este una din poveștile adunate de Mihaela Nabăr din drumurile sale prin țară.

Ca referință, în cei 30 de ani de activitate, World Vision România a ajutat peste 560.000 de copii și adulți români din aproximativ 500 de localități din 18 județe. În momentul de față, 21.000 de copii și adulți sunt incluși în programele World Vision Români. Din păcate, fără ajutorul autorităților, nu se pot face minuni, iar pandemia nu a făcut decât să ruineze și mai mult imaginea idilică a satului românesc. Când vine vorba de educație, situația este și mai gravă.

Pentru a te ajuta să înțelegi mai bine care este situația la ora actuală în România, WVR a publicat concluziile unui studiu amplu pe care le poți vedea mai jos. Începem cu realitatea premergătoare pandemiei:

  • 44% dintre elevii claselor I-VIII învață în școli din sate și comune
  • 27,1% dintre elevii din mediul rural părăsesc școala înainte de a absolvi ciclul obligatoriu, o rată de șase ori mai ridicată decât aceea de 4,5% înregistrată în orașele mari, cu mai mult de 50.000 de locuitori.
  • 27% dintre copiii din programele WVR nu au cu ce să se încalțe, iar organizația le oferă, alături de parteneri, încăltăminte
  • 8% din copiii din mediul rural se culcă flămânzi

În contextul consecințelor economice și educaționale provocate de pandemia de coronavirus, urmările sunt cât se poate de clare:

  • peste 60% dintre părinții din mediul rural nu au lucrat în perioada pandemiei
  • în jur de 40% dintre părinți nu au reușit să asigure alimente, rechizite pentru copii, produse de igienă, curățenie ori medicamente sau le-au asigurat parțial.
  • peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online.
  • 1 din 3 părinţi spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgență, deşi aceștia ar fi avut nevoie de suport socio-emoțional sporit.
  • 22,85% dintre părinți nu și-au lăudat niciodată copilul sau au făcut-o doar câteodată în perioada pandemiei.
  • aproape o cincime din părinții chestionați au declarat că își îmbrățișează copiii necondiționat doar câteodată sau deloc
  • 1 din 4 şcoli nu are conexiune la Internet.
  • 9 din 10 şcoli nu au laptop/ PC/ tablete pentru educația digital.
  • 87% dintre directorii de școală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materia trebuie reluată
  • 16% cred că starea emoțională a elevilor va fi afectată și 12% cred că riscul de analfabetism va crește ca urmare a crizei COVID-19.

Studiul integral este disponibil la această adresă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI