Românii vor să lucreze de acasă și după relaxarea restricțiilor: ce se întâmplă cu clădirile de birouri

Românii vor să lucreze de acasă și după relaxarea restricțiilor: ce se întâmplă cu clădirile de birouri

Foarte mulți români lucrează de acasă de aproape două luni, iar numărul celor care vor să continue acest stil de viață după încheierea stării de urgență e foarte mare. Care este soluția ideală, pentru ei?

Fără să surprindă pe nimeni, în momentul în care au văzut că își pot justifica salariul de la distanță, cei mai mulți români se gândesc să continue cu această activitate. Conform unui studiu realizat de Colliers Internațional, 7 din 10 angajați români vor să lucreze de acasă și după 15 mai, momentul ridicării restricțiilor referitoare la starea de urgență.

Aceștia nu refuză să meargă la muncă, dar s-au gândit la diferite soluții pentru a împăca ”și capra și varza”. Aproximativ 60% dintre ei vor să lucreze cel puțin 1-2 zile pe săptămână din confortul căminului. Nu mai puțin de 10% dintre cei chestionați cochetează cu ideea a 3-4 zile de muncă de acasă în perioada următoare.

În ceea ce privește clădirile de birouri, acestea nu au fost închise pe perioada stării de urgență, iar cei de la Colliers International, care dețin multe astfel de construcții, sunt optimiști că lucrurile vor reveni treptat la normal, începând cu 18 mai. Din acel moment, un număr semnificativ de angajați vor reintra în activitate, cu respectarea condițiilor de distanțare socială.

„Distanțarea socială ar putea fi menținută pe perioade mai extinse, ceea ce poate însemna un mix între munca de la birou și cea de acasă la scară mai largă. Adaptarea și acțiunile rapide sunt cuvintele cheie în aceste zilele, dar și preocuparea pentru sănătatea oamenilor și a afacerilor sunt esențiale. De la începutul pandemiei, la Colliers am pornit acest proces cu un lucru clar în minte, anume că trebuie să acționăm imediat, cu soluții inovatoare, ținând cont că proprietarii și chiriașii din clădirile de birouri au nevoie să recalibreze serviciile în această perioadă, dar și mai departe”, spune Andrei Voica, Director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International.

Din punct de vedere al legislației și a măsurilor de prevenție, angajatorii s-ar putea trezi cu costuri mai mari pentru reluarea activităților cu întregul număr de angajați. Pentru a asigura angajaților distanțarea socială la birou, angajatorii trebuie să ia în considerare unele modificări de amenajare a spațiului și a mobilierului, mai ales în cazul birourilor de tip open space.

În primul rând, este necesară asigurarea unei distanțe recomandate de doi metri liniari între angajați, ceea ce înseamnă că va fi necesară creșterea spațiului alocat per angajat de la 8 metri pătrați, cât este în prezent media în clădirile de birouri de clasă A, la peste 15 metri pătrați per angajat. În acest context, anumite companii vor trebui să permită unui procent din angajați să continue lucrul de acasă, astfel încât regulile privind distanțarea socială, dar și de rotație să poată fi respectate.

Citește și: