Roboțelul acesta îți poate fi de ajutor în supermarket. Unde îl găsești?

Roboțelul acesta îți poate fi de ajutor în supermarket. Unde îl găsești?

Dacă vrei să faci cumpărături în hipermarket în Statele Unite, s-ar putea să împarți culoarul cu Tally, robotul de scanare a rafturilor.

Fabricat de Simbe Robotics, Tally este autonom și scanează rafturile pentru inventar pentru a facilita refacerea stocurilor în magazin. Lanțul american Schnucks își extinde utilizarea robotului la 62 de locații, ceea ce îi va permite lui Tally să scaneze peste 4,2 milioane de produse în fiecare zi.

“Datele colectate în timp real de Tally îi ajută pe retaileri, precum Schnucks, să se asigure că rafturile sunt stocate, prețurile sunt corecte și produsele pe care clienții le caută sunt acolo unde se așteaptă să fie”.

“Pe fondul pandemiei de coronavirus, Tally a fost crucial pentru menținerea afacerii. Tally a reușit să țină evidența inventarului și completării, reducând în același timp cantitatea de timp pe care lucrătorii trebuie să o petreacă pe culoare, menținând clienții fericiți și lucrătorii în siguranță”, a declarat Brad Bogolea, cofondator și CEO al Simbe Robotics.

Ce face roboțelul Tally și cum ar putea ajunge și la noi în România?

Tally elimină sarcina banală a verificării manuale a produselor de pe rafturile magazinelor.

Prin utilizarea Tally, Schnucks a înregistrat o reducere de 20% a articolelor care nu mai sunt în stoc, iar cifrele inventarului robotului este în medie de 14 ori mai precis decât cele realizate de angajați.

În următorii doi ani, Simbe intenționează să lanseze încă 1.000 de roboți Tally în industria de retail. Pornind de la această idee, putem avea speranțe că și retailerii cu activitate în România vor introduce astfel de soluții?

Nu știm cât de ușor de implementat ar fi, însă întâlnirea cu un roboțel în timp ce-ți faci cumpărăturile nu pare un lucru cu care publicul românesc să fie obișnuit.

Cu toate acestea, creatorii robotului susțin că Tally este mai mult decât educat.

“De la înființarea Simbe, am abordat cu atenție designul lui Tally pentru a stimula interacțiunea pozitivă și valoroasă om-robot atât pentru retaileri, cât și pentru cumpărători. I-am creat maniere excelente – oferă întotdeauna oamenilor dreptul de trecere și evită culoarele aglomerate în timp ce scanează strategic inventarul”, după cum afirmă Bogolea.

Compania creatoare a luat în considerare interacțiunea robotului cu oamenii atunci când a proiectat ecranul mic, asemănător feței.

“Datorită acestor caracteristici de design atent și a manierelor copilărești ale robotului, clienții se referă adesea la Tally ca fiind adorabil sau drăguț și a primit o parte echitabilă de îmbrățișări și atenție de la copii mici”, a adăugat Bogolea.

Probabil va mai dura ceva vreme până când vom ajunge la momentul în care roboții vor fi un lucru obișnuit în peisajul românesc, însă utilizarea roboticii în diferite arii de servicii publice este din ce în ce mai întâlnită în lume.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: