Renault vorbește iar de Dacia electrică: „Avem tehnologia, decizia e luată”

Renault vorbește iar de Dacia electrică: „Avem tehnologia, decizia e luată”
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
10:37 06.02.2020

Renault, prin diverși directori, amintește din când în când de Dacia electrică. Ultima declarație rezumă motivele pentru care mașina întârzie.

Hakim Boutehra, director general Renault pentru Europa de Sud-Est, a spus că mașina electrică vândută sub marca va deveni, curând, realitate. Ce nu spune încă niciun oficial Renault e dacă mașina va fi construită pe modelul K-ZE sau Zoe. Costul e cel mai important aspect.

„Dacia va avea un model electric. Se va întâmpla, dar nu pot spune când. Trebuie un automobil făcut cu ADN Dacia, altfel nu are sens. Avem tehnologia, avem tot ce ne trebuie, decizia e luată. Dacia va avea acest automobil și vom anunța când va fi momentul.”
Hakim Boutehra, director general Renault pentru Europa de Sud-Est

Ce nu spune direct Boutehra e că tehnologia de care vorbește e a Renault. După cum a spus și Ali Kassai, vicepreședinte responsabil de planificarea produselor și programelor Renault, e vorba de reciclarea tehnologiei când prețul scade.

Cât ar costa Dacia electrică

Deocamdată, Renault are succes cu Zoe în Europa. Și mașina respectivă e scumpă. Astfel, o Dacia electrică ar trebui să fie mai ieftină, la sub 20.000 de euro. Ce face Renault cu Dacia e să mizeze pe preț. Drept competitori, un șef Renault a indicat Fiat sau Skoda, dar acestea sunt ceva mai scumpe decât Dacia. Despre mașina electrică el a dat și-un termen: doi sau trei ani, maximum.

Renault K-ZE, vândută în China la un preț foarte mic, ar fi mașina perfectă să fie vândută sub marca locală. Dar nu în 2020, ci mai curând în 2022.

Totuși, în ciuda informațiilor apărute în presa franceză la finalul anului trecut, Uwe Hochgeschurtz, directorul Renault Group în Germania, susține că în niciun caz mașina aceea nu va fi vândută sub marca Dacia.

Hochgeschurtz a spus însă că e mai probabil să vedem mai multe mașini pe GPL. Renault, la nivel de grup, trebuie să se conformeze noilor norme de poluare introduse de UE de la 1 ianuarie. Astfel, mașinile hibrid sau pe GPL ar fi compromisul care să nu ridice prea mult prețul.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Mediafax