27 mai 2020 | 13:49

Renault va concedia mii de angajați: cum ar putea fi afectată Dacia

ACTUALITATE
Renault va concedia mii de angajați: cum ar putea fi afectată Dacia

Francezii de la Renault se pregătesc să disponibilizeze mii de salariați în cadrul unui plan de restructurare forțat de actuala criză. În aceste condiții, se pune întrebarea dacă producătorul va veni cu planuri similare și pentru uzina Dacia de la Mioveni.

Renault se pregătește de concedieri masive. Din cauza crizei generate de coronavirus, francezii ar vrea să renunțe la 5.000 de salariați în următoarea perioadă. Planul ar fi întins până-n 2024, scriu jurnaliștii de la Le Figaro. Acest plan ar presupune o reducere a costurilor cu peste două miliarde de euro.

Practic, producătorul caută să se țină pe linia de plutire.

Renault, decizii drastice în plină criză

Informația vine de la presa franceză, așadar e posibil ca miile de angajați dați afară să fie din Hexagon. Dar, dacă lucrurile nu merg bine, planurile ar putea fi aplicate și-n alte părți. Producătorul a cerut un împrumut garantat de stat în valoare de 5 miliarde de euro, iar discuțiile au cam intrat în linie dreaptă.

Chiar dacă acești bani vin, tot e nevoie de ajustări și reduceri de cheltuieli. Renault insistă că „nu-i va mai înlocui pe angajaţii care intenţionează să se pensioneze”, fără să ofere totuși detalii legate de cei vizați de planul său.

În 2019, Renault avea 48.500 de angajaţi în Franţa. Statul francez deţine 15% din Renault.

Tot informații din presă arată că Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins (unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra) şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat în curând.

Deocamdată, niciun plan nu e vehiculat în cazul uzinei Dacia de la Mioveni. Dar semnalele nu-s deloc bune, mai ales că Revoz, subsidiara Renault din Slovenia, a anunțat că intenționează să concedieze 400 dintre cei aproximativ 3.200 de angajați au săi. Adevărul nu poate fi ignorat: cererea de mașini va fi extrem de mică anul acesta și toți constructorii auto vor căuta soluții de a se menține pe linia de plutire.

Cum-necum, e posibil ca și Dacia să resimtă din plin efectele crizei. Strategia trebuie clar regândită.