Ministrul Educației admite că statul n-a făcut nimic pentru comunitățile din care provin 250.000 de elevi

Ministrul Educației admite că statul n-a făcut nimic pentru comunitățile din care provin 250.000 de elevi

Cursurile acestui an școlar au fost date peste cap de pandemia de coronavirus, iar ministrul Educației s-a văzut obligat să caute soluții. Numai că lecțiile online nu-s pentru toată lumea, iar Monica Anisie n-are cum să nu recunoască acest lucru.

Ministrul Educației a recomandat ca profesorii să țină cursurile online în această perioadă. Numai că este extrem de complicat. Există comunități în care nu există acces la internet și, o altă problemă, sunt profesori care nu se descurcă deloc cu noua tehnologie.

Iar ministrul Educației recunoaște acest lucru și avansează o cifră legată de elevii care nu au acces la tehnologie. O cifră care s-ar putea ca, în realitate, să fie de fapt mult mai mare.

Ministrul Educației admite că 250.000 de elevi sunt privați de școală în această perioadă

Ministrul Educației, Monica Anisie, susține că sunt aproximativ 250.000 de elevi care nu au acces la tehnologie şi care nu pot urmări cursurile online din această perioadă. Problema se constată, dar soluții reale nu sunt de fapt. Iar această cifră s-ar putea să fie, de fapt, mult mai mare.

La nivel național, există peste trei milioane de elevi, după cum susține Monica Anisie. Mulți dintre ei sunt în mediul rural, așa că cei care n-au acces deloc la tehnologie ar putea fi, de fapt, mai mulți decât indică oficialul.

Ministrul a spus, la Digi 24, că pentru elevii care nu au acces la tehnologie în această perioadă, unităţile de învăţământ trebuie să transmită acestora resurse de învăţare şi fişe de lucru.

“Ministerul Educaţiei a elaborat o instrucţiune, aceasta are două componente, pe de o parte se referă la acei elevi care au posibilitatea de a participa la cursurile online, deci deţin o tabletă, un laptop şi aşa mai departe şi aceste lecţii vor continua şi cea de-a doua parte a instrucţiunii prevede măsuri pentru acei elevi care nu au acces la tehnologie. Pentru aceştia, unităţile de învăţământ împreună cu inspectoratele şcolare trebuie să transmită elevilor resurse de învăţare şi fişe de lucru pe toată această perioadă în care nu au acces la tehnologie”, a spus ministrul Educaţiei.

Un sfert de milion de elevi n-au acces la tehnologie, mai spune Monica Anisie.

“Acum vreo două, trei săptămâni, înainte de vacanţa de Paşte, chiar Consiliul Naţional al Elevilor a venit şi a spus că 60% dintre elevi au participat la lecţiile online. Am avut şi eu această curiozitate să văd câţi anume dintre elevi participă la aceste cursuri, de aceea le-am solicitat colegilor mei din inspectoratele şcolare să prezinte o situaţie acum după această instrucţiune, să vedem dacă s-au îmbunătăţit sau nu participările elevilor. (…) Noi avem o cifră estimativă în cadrul Ministerului Educaţiei. Avem în sistemul de educaţie peste trei milioane de elevi şi avem în jur de 250.000 de elevi care nu au acces la tehnologie. Pentru aceştia, Ministerul Educaţiei se pregăteşte să intervină pentru ca la toamnă dacă există din nou o astfel de situaţie, să nu mai fim puşi în faţa….”, a transmis ministrul Educaţiei.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI