Minciunile de pe Facebook nu vor dispărea niciodată: replica lui Zuckerberg la boicot

Minciunile de pe Facebook nu vor dispărea niciodată: replica lui Zuckerberg la boicot

Mark Zuckerberg ”se ține tare” în fața boicotului a peste 600 de companii care și-au retras reclamele de pe Facebook. Cei care sperau să vadă o schimbare a politicii gigantului din motive financiare s-au înșelat amarnic.

În ultimele săptămâni, mai multe companii importante, multe dintre ele cu o prezență globală, au decis să-și retragă toate reclamele de pe Facebook și alte rețele de socializare. Gestul a fost făcut pentru a stimula eliminarea știrilor false de pe platformă, a reclamelor mincinoase din campania electorală și a conținutului rasist, încărcat de ură. Este important de reținut că toate companiile respective au anunțat din start, când au făcut gestul, că inițiativa este una temporară, fără să menționeze durata.

În acest context, Mark Zuckerberg este cât se poate de relaxat. La câți bani face din reclame politice împinse cu entuziasm de republicanii și democrații americani, rezistă fără reclamele la Coca Cola.

Conform unor informații obținute de The Information, într-o scrisoare internă adresată angajaților, Zuckerberg nu-și pune problema că cele 600 de companii își vor ține prea mult timp reclamele departe de Facebook. Se vor întoarce ”destul de curând”, este de părere CEO-ul.

Cu alte cuvinte, nu se pregătește nicio schimbare radicală de politică în ceea ce privește conținutul încărcat de ură de pe Facebook. Acesta nu va fi eliminat mai repede, iar când vine vorba de știri false, cu atât mai puțin nu vei vedea o schimbare. Mark Zuckerberg crede că este vorba doar de o criză de PR, iar regulile nu trebuie schimbate. ”Cred că toți acești advertiseri vor reveni destul de curând pe platformă”, a afirmat CEO-ul celei mai mari rețele de socializare din lume.

Facebook și companiile afiliate (Instagram, Whatsapp) au trei miliarde de useri la nivel global, iar veniturile anuale sunt de aproximativ 70 miliarde dolari. Boicotul anunțat de curând va dura cel puțin o lună și este prima oară când se întâmplă ceva de genul acesta la o scară atât largă. Totul se întâmplă pe fondul scandalului creat de violența poliției față de persoanele de culoare și față de rasism, iar cei care fac boicotul speră că Facebook va fi în acest mod forțată să acționeze mai rapid pe fondul presiunii scăderii veniturilor.

Citește și: