Acest joc te pune să destabilizezi un întreg oraș ca să știi ce înseamnă dezinformarea

Acest joc te pune să destabilizezi un întreg oraș ca să știi ce înseamnă dezinformarea

Nu e atât de greu pe cât pare ca liniștea dintr-un oraș micuț să fie perturbată, iar haosul să fie declanșat. Asta îți arată un joc video numit Harmony Square.

Ca să joci Harmony Square, trebuie să încerci să destabilizezi orașul Harmony Square prin dezinformare. Jocul este un instrument de cercetare dezvoltat de psihologii Jon Roozenbeek și Sander van der Linden din cadrul Cambridge.

Jocul a primit finanțare de la Departamentul de Stat al SUA și Departamentul de Securitate Internă și este conceput pentru a învăța oamenii cum să identifice dezinformarea și informațiile greșite online.

Jocul a venit în cel mai potrivit moment

“Dacă încercați să urmăriți ce se întâmplă în urma votului din SUA, jocul vă va ajuta să învățați să identificați conținut online nesigur și manipulatoriu”, a declarat dr. Jon Roozenbeek, psiholog la Cambridge și autor principal al studiului.

Potrivit unui studiu al jocului publicat în Harvard Misinformation Review, jucătorii care au trecut prin joc înțeleg mai bine dezinformarea și au mai puține șanse să împărtășească online povești false.

Ideea din spatele jocului este teoria inoculării, adică ideea că înțelegerea modului în care funcționează campaniile de dezinformare poate “vaccina” un utilizator împotriva acestora. Metoda a fost numită pre-bunking.

“Prin pre-bunking, ne propunem să oprim răspândirea știrilor false, în primul rând”, a declarat într-un comunicat de presă Dr. Sander van der Linden, autor principal al studiului.

Cum afli ce e dezinformarea printr-un joc?

Harmony Square este un joc simplu care durează aproximativ 10 minute. Jucătorii preiau controlul unui agent declarat al haosului angajat de o organizație obscură pentru a perturba ordinea orașului în scopuri neclare.

“Harmony Square este obsedat de democrație. Cele trei partide politice ale sale se ceartă în mod constant, iar jurnalul de știri nu se poate opri din raportare”, a explicat jocul. “Locul perfect pentru o campanie de influență”.

Jocul se desfășoară în patru runde, pe măsură ce utilizatorii își construiesc o prezență online și încep să străbată orașul și să răspândească dezinformarea.

harmony square joc

Harmony Square trece prin exemple stupide și evidente de trolling pentru a provoca indignare: exploatarea limbajului emoțional pentru a crea furie și teamă, amplificarea artificială a acoperirii prin roboți și adepți falși, crearea și răspândirea teoriilor conspirației și polarizarea publicului.

Potrivit cercetătorilor, natura tâmpită a jocului face parte din acest subiect, chiar dacă este un ecou al campaniilor de dezinformare din lumea reală.

“Jocul în sine este rapid, ușor și nebun, dar învățarea experimentală pe care se bazează arată că oamenii sunt mai predispuși să vadă dezinformarea și mai puțin probabil să o împărtășească, atunci când se conectează la Facebook sau YouTube”, a declarat Roozenbeek într-un comunicat de presă.

Jocul este un experiment psihologic

Pentru a afla cât de eficientă este metoda de inoculare prin joc, cercetătorii au împărțit un grup randomizat de 681 de persoane în două grupuri.

Înainte și după joc, cercetătorii arătau participanților la test 16 postări diferite pe rețelele de socializare.

“În total, 8 dintre aceste postări erau exemple de conținut manipulativ “real” găsit pe social media și în articole de știri false. Celelalte 8 au fost postări pe rețelele sociale pe care le-am creat”, a spus studiul.

Apoi ambele grupuri au jucat un joc. Grupul de control a jucat Tetris, în timp ce celălalt grup a jucat Harmony Square.

Cercetătorii i-au întrebat pe participanți cât de reale li s-au părut postările. De asemenea, participanții trebuiau să își evalueze încrederea în judecata lor și să spună cât de probabil ar fi să distribuie postarea unui prieten.

Potrivit studiului, grupul care a jucat Harmony Square a împărtășit știrile false cu o rată cu 11% mai mică decât controlul și a putut identifica dezinformarea cu 16% mai des.

“Am constatat că persoanele care au jucat Harmony Square au evaluat postările manipulatoare de pe rețelele sociale folosind tehnicile de mai sus ca fiind mai puțin de încredere după ce au jucat. Au fost mai încrezători în capacitatea lor de a identifica un astfel de conținut și, mai important, au fost mai puțin dispuși să-l împărtășească pe social media”, a conchis studiul.

Statul te încurajează să te joci

Departamentul de Stat și DHS au finanțat parțial studiul care a implicat jocul Harmony Square, ca parte a unui efort mai larg de educare eficientă a publicului pe tema dezinformării.

Un efort anterior a fost realizat de către Agenția de securitate cibernetică și securitate a infrastructurii a DHS, care a publicat un pliant care explica dezinformarea folosind toppinguri de pizza controversate – cum ar fi ananasul.

“Urmările zilei de alegeri din această săptămână vor însuma probabil o explozie de falsități periculoase online, pe măsură ce tensiunile ajung la maximum”, a spus Van der Linden într-un comunicat de presă.

“Știrile false și conspirațiile online vor continua să elimine procesul democratic până când vom lua în serios nevoia de a îmbunătăți alfabetizarea media digitală între populații. Eficacitatea intervențiilor, cum ar fi Harmony Square, este un început promițător”.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: