19 mart. 2020 | 16:35

Internetul, la un pas de colaps? UE avertizează Netflix și YouTube

ACTUALITATE
Internetul, la un pas de colaps? UE avertizează Netflix și YouTube

Traficul pe internet a crescut enorm în această perioadă și sunt așteptate noi vârfuri din cauza faptului că multă lume stă acasă. UE are un apel important în acest sens către platforme precum Netflix și YouTube.

E o perioadă în care autoritățile i-au sfătuit pe cetățeni să stea acasă și mulți au urmat aceste recomandări. Asta înseamnă că multe lume lucrează de acasă și că infrastructura de rețea este suprasolicitată. Uniunea Europeană are un apel clar în acest sens.

Oficialii de la Bruxelles au cerut platformelor americane precum Netflix și YouTube să-și limiteze serviciile. Între altele, ar putea alege să-ți livreze conținut video la calitate standard, nu la calitate High Definition (HD).

Netflix și YouTube, apel pentru limitarea serviciilor

Marii jucători din zona telecom, inclusiv din România, susțineau că au infrastrcutura necesară pentru a susține traficul în creștere de pe internet. Numai că UE atrage atenția că situația nu se poată păstra la infinit.

Thierry Breton, comisar european responsabil pentru politici digitale, face apel la o anumită de responsabilitate.

„Companiile telecom și platformele de streaming au o responsabilitate comună de a asigura buna funcţionare a internetului în timpul crizei”, a spus acesta.

Între altele, companiile sunt sfătuite să ofere calitate standard la conţinutul video, și nu HD (high-definition). Astfel, consumul e mai mic și se mai eliberează din presiunea asupra infrastructurii. Și șeful Facebook, Mark Zuckerberg, recunoaște că rețeaua sa de socializare este ultraocupată în această perioadă și există un consum crescut în zona apelurilor video, inclusiv WhatsApp.

„Gestionarea situaţiei a fost o provocare. Trebuie să ne asigurăm că ţinem sub control situaţia din punct de vedere al infrastructurii”, a spus Mark Zuckerberg.

Ce spune Netflix

Netflix nu neagă problema, dar spune că problema poate fi gestionată.

„Comisarul Breton are dreptate când arată că este foarte important să ne asigurăm că internetul funcţionează în continuare la fel de bine în această perioadă critică. Ne-am concentrat pe eficienţa reţelei pentru mulţi ani şi am pus gratuit serviciul nostru de conexiune deschisă la dispoziţia companiilor de telecomunicaţii”, a transmis compania.

Și ANCOM, arbitrul pieței telecom din România, venea cu propriile estimări în acest caz. Arbitrul telecom arăta ca traficul e în continuă creștere și dădea de înțeles că, într-adevăr, infrastructura e suprasolicitată.

Autoritatea a transmis, în urmă cu o săptămână, operatorilor Orange, Vodafone, Telekom și Digi | RCS-RDS o înștiințare pentru a se pregăti să ia măsurile necesare și posibile pentru a evita și a soluționa posibilele situații de congestie sau întrerupere a traficului de voce și/sau de date. Analiza ANCOM: ne putem aştepta la creșteri de trafic estimate de unii furnizori la peste 50% față de situațiile normale.