Experimentul prin care oamenii de știință au reușit să vindece herpesul

Într-un studiu recent, cercetătorii au utilizat cu succes editarea genelor pentru a elimina virusul herpes oral (HSV-1) la șoareci.

În timp ce cercetările anterioare s-au concentrat mai ales pe tratarea și suprimarea simptomelor, uneori dureroase, ale herpesului, acest studiu a avut o abordare mai radicală prin încercarea de a elimina virusul în totalitate.

„Marele salt aici este de la a face acest lucru în eprubete, până la a face acest lucru la un animal”, a spus Keith Jerome, cercetător la Fred Hutchinson Cancer Research Center de la Universitatea din Washington și autor principal al unui nou studiu despre cercetările publicate în Nature Communications. „Sper ca acest studiu să schimbe dialogul în jurul cercetării acestui virus și să deschidă ideea că putem începe să ne gândim la vindecare, mai degrabă decât doar la controlul virusului”, a adăugat el.

Două treimi din populația mondială sub 50 de ani poartă virusul

În cadrul studiului, cercetătorii au livrat o sarcină utilă la șoarecii care au tăiat ADN-ul virusului în două locuri, folosind două tipuri de „foarfece genetice” sau tehnici de editare a genelor. Folosind ambele tehnici împreună, au fost capabili să distrugă virusul.

Astfel, tehnica a eliminat aproximativ 90% din virus – suficient, spun cercetătorii, încât probabil să nu revină în organism.

„Folosim o dublă meganuclează care vizează două zone pe ADN-ul virusului”, a declarat Martine Aubert, om de știință la Fred Hutch. „Când există două tăieturi, celulele par să spună că ADN-ul virusului este prea deteriorat pentru a fi reparat și alți jucători moleculari vin pentru a-l elimina din corpul celulei”, a explicat omul de știință.

Cercetătorii au reușit așadar să reducă prezența ADN-ului virusului cu 92%, în interiorul țesuturilor nervoase ale șoarecilor, în care virusul este de obicei latent.

Tehnica ar putea funcționa și la om

„Nivelurile de eliminare a VHS observate în aceste studii, dacă sunt traduse și la oameni, ar reduce probabil semnificativ reactivarea și leziunile HSV”, au scris cercetătorii în lucrarea lor. Ei sugerează că cercetarea lor ar putea duce chiar la un leac definitiv.

Într-un proces care urmează a se concretiza, echipa va încerca să facă același lucru pentru virusul HPV-2, care provoacă herpesul genital.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI