De ce caută lumea să facă pâine cu (sau fără) drojdie în această perioadă

De ce caută lumea să facă pâine cu (sau fără) drojdie în această perioadă
Ciprian Ioana
Ciprian Ioana
14:31 27.03.2020

Poate că, în afară de bunicii de la țară, sunt foarte puțini oameni pe care-i cunoști și care fac pâine acasă, cu sau fără drojdie. Dar pandemia de coronavirus a cam schimbat totul.

Pâinea e un aliment care, poate, nu-ți lipsește de la nicio masă, deși consumul în exces nu e recomandat. E o perioadă în care multă lume stă acasă și respectă sfaturile autorităților în acest sens. Iar traficul pe internet, cum era normal, a crescut considerabil.

Acum, poate te interesează și cam ce caută lumea în această perioadă pe internet. Ei bine, caută pâine. Cu sau fără drojdie. Practic, căutările după aceste cuvinte au atins vârfuri impresionante în această perioadă.

Google, pâine, drojdie – care să fie legătura?

paine pe regiune
Căutare pentru „pâine” pe regiune în România
evolutie trend google paine drojdie
Trend pentru „pâine”, „maia” și „drojdie”

În condițiile în care multă lume stă acasă, cumpărăturile necesare sunt amânate pe cât posibil, tocmai pentru a ieși mai rar afară. Asta înseamnă, între altele, că trebuie să cauți soluții și să gătești acasă. Și nu numai mâncare diversă, ci și… pâine.

Cel puțin așa sugerează căutările din Google Trends. Pe lângă cele obișnuite în această perioadă – vaccin, coronavirus, pandemie, covid-19 sau…șomaj – sunt în creștere căutările legate de pâine și drojdie. Practic, s-au atins vârfuri nemaiîntâlnite până acum.

De precizat că, în plină pandemie de coronavirus, autoritățile au dat asigurări că stocurile din magazine sunt suficiente, așa că nu e de preferat să iei cu asalt supermarketurile pentru a-ți face provizii. E un sfat pe care toți oficialii îl repetă în această perioadă. Chiar și așa, românii preferă să fie precauți și să limiteze ieșirile la cumpărături.

La jumătatea lunii martie, datele arătau că vânzările la mașinile de preparat pâine au crescut cu 70% în ultima perioadă. De asemenea, la fel de bine s-au vândut și purificatoarele de aer. Bugetul mediu alocat a fost de 1.000 de lei.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI