Cum vrea Facebook să te facă să uiți de eșecul inițial al Libra, moneda sa digitală

Cum vrea Facebook să te facă să uiți de eșecul inițial al Libra, moneda sa digitală

Facebook a promis că va veni cu propria monedă digitală, dar lucrurile n-au mers chiar așa cum și-ar fi dorit compania lui Mark Zuckerberg.

Facebook nu renunță la planurile cu prima sa monedă digitală, doar că trebuie să schimbe un pic strategia ca să uite lumea de eșecul inițial. Adică fix numele. Nu se va mai numi Libra și e posibil ca decizia să aibă legătură fix cu interesul scăzut din partea potențialilor parteneri.

Mulți dintre ei s-au retras din proiect, dar Facebok vrea să meargă înainte. Așa că moneda digitală a companiei lui Zuckerberg nu se va mai numi Libra, ci Diem.

Facebook schimbă numele Libra

Prima monedă digitală a celor de la Facebook se va numi Diem Dollar, iar Libra Association devine, astfel, Diem Association.

Numai că schimbarea numelui nu garantează și succesul.

“Dem Association va furniza o platformă simplă pentru fintech-uri, care să poată oferi companiilor și utilizatorilor servicii de plăți instante, ieftine și sigure” se arată în comunicatul oficial emis cu ocazia redenumirii monedei. Diem ar putea fi lansată chiar la începutul anului viitor de asociația compusă din 27 de membrii.

Cum spuneam, Facebook s-a împiedicat pe drum cu proiectul Libra. A lucrat cu companii mari precum PayPal, Visa, Vodafone, Uber sau Spotify și fiecare trebuie să contribuie cu sume mari de bani, de ordinul milioanelor de dolari, pentru ca sistemul să fie pus pe picioare. Numai că mulți s-au retras din proiect, mai ales că detaliile legate de reglementare nu-s destul de clare.

Facebook și-ar dori ca moneda sa digitală să fie cât mai curând și să poti achiziționa cu Diem Dollar diverse produse sau servicii, dar și să transferi bani dincolo de granițe, fără comisioane, inclusiv prin intermediul aplicațiilor din curtea companiei americaei: WhatsApp și Instagram. Rămâne de văzut dacă schimbarea numelui va purta noroc pentru compania condusă de Mark Zuckerberg.

Citește și: