Cum se dezintegrează navele în apa de mare: aceste bacterii sunt „vinovate” de proces

Scufundarea unei nave la fundul oceanului nu este totodată și sfârșitul poveștii acelei nave. Vasele abandonate se transformă în recife artificiale, populate de specii sălbatice și bacterii acvatice.

O comunitate microbiană cu adevărat interesantă a fost găsită în epava Pappy Lane din Pamlico Sound, Carolina de Nord. În timp ce unele bacterii protejează nava de dezintegrare, altele mănâncă în mod activ rămășițele ei. Identificarea acestora este esențială pentru a determina modul în care Pappy Lane poate fi protejată.

Într-un studiu, cercetătorii descriu modul în care aceste comunități microbiene distincte locuiesc în diferite părți ale epavei Pappy Lane.

Oamenii de știință au identificat 28 de tipuri de bacterii în 14 de eșantioane și au descoperit că toate acestea ocupă locuri specifice în mediile lor micro-marine. Unele bacterii mănâncă fierul, grăbind coroziunea, în timp ce altele formează un strat protector care împiedică degradarea navei.

De ce este importantă această descoperire?

Din motive ecologice și culturale, conservarea navei este esențială, iar mai buna înțelegere a microbilor de la bordul ei poate duce la îndeplinirea acestui scop.

După scufundarea Pappy Lane, aceasta a devenit parte a ecosistemului oceanic. Deși lipsită de echipaj, viața nu a părăsit nava. Epavele se transformă în recife artificiale, populate de tot felul de pești, stridii, țestoase și, desigur, bacterii.

„Această epavă nu reprezintă doar o parte de istorie. Ea este un loc minunat care oferă hrană, adăpost și locuri în care organismele lucrează împreună”, a declarat Erin Field, cea care a condus studiul.

Constatările oferă un indiciu despre modul în care se formează comunitățile pe acea epavă și despre rolul pe care îl au acestea în procesul de coroziune.

Bacteriile reprezintă nivelul de bază al unui ecosistem, adesea producătorii primari. Sunt esențiali pentru ciclul carbonului, a azotului și a altor nutrienți în natură și furnizează alimente pentru alte organisme din ecosistem.

Prin detectarea potențialului bacterii de a provoca biocoroziune, cercetătorii pot controla creșterea bacteriilor, contribuind la conservarea pe termen lung. De asemenea, pot susține dezvoltarea care ajută la conservarea navelor.

„Bacteriile joacă roluri diferite în recifele artificiale”, declară Field. „Este foarte important să înțelegem atât binele, cât și răul în ceea ce pot face.”

Poluarea apelor cu deșeuri produse de ambarcațiuni abandonate reprezintă un mare pericol pentru viața marină. Studiul bacteriilor descoperite de către cercetători poate fi un pas important în dezvoltarea unor metode de eliminare a acestui tip de poluare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI