Cum împiedici cât mai mult Instagram să poată urmări tot ce faci

Cum împiedici cât mai mult Instagram să poată urmări tot ce faci

Dacă stai pe Instagram, e important de știut că și această platformă te poate urmări, dar și mai important de știut că îi poți limita, într-o anumită măsură, accesul la informații despre tine.

Compania deținută de Facebook își bazează succesul pe două categorii principale: reclamele de pe platformă și datele utilizatorilor, pe care le folosește pentru toate aceste reclame.

Compania-mamă nu publică cifrele exacte pentru fiecare subsidiară. Totuși, rapoartele susțin că a generat venituri din publicitate în valoare de 20 de miliarde de dolari în 2019: asta înseamnă un sfert din veniturile anuale totale ale Facebook.

Mai concret, Instagram folosește informațiile tale personale pentru a-ți afișa reclame, despre care crede că sunt cele mai relevante pentru tine pentru a face click pe ele. Aceste informații provin din ceea ce faci în aplicație și pe Facebook, dar și din ceea ce faci pe telefon în general sau din ce faci pe internet, chiar și pe site-urile sau aplicațiile pe care Facebook nu le deține.

Cum împiedici Instagram să știe tot ce faci

Șterge unele date din aplicație

Pentru a vedea ce știe deja despre tine, instră în meniul Setări și selectează apoi opțiunea Securitate. Dacă apeși Accesează Datele, poți vedea exact ce anume știe despre tine: de la nume, adresa de mail, hashtag-urile pe care le urmărești, până la interesele pentru reclame sau răspunsurile pe care le-ai dat în poll-urile din story-uri. În total, există 25 de categorii de informații pe care Instagram de știe despre tine.

Din păcate, nu prea poți să faci mare lucru în privința aceasta. Din meniul Securitate poți șterge istoricul căutărilor, însă datele sunt șterse doar la nivel local: Instagram și Facebook tot știu pe cine ai căutat pe platformă. În același meniu, este posibil să ștergeți contactele pe care este posibil să le încărcați pe Instagram de pe telefonul dvs., inclusiv numele și numerele de telefon.

Locația

În mod implicit, abilitățile de colectare a locațiilor Instagram sunt dezactivate, dar e posibil să fi activat funcția din neatenție, în timp ce-ți adăugai locația într-o postare sau un story. Pentru a verifica dacă ai făcut asta, dar și pentru a o dezactive, trebuie să mergi Setările telefonului.

Pe Android, mergi la Setări, apoi selectează Aplicații și găsește Instagram. Aici poți vedea dacă ai permis aplicației să-ți acceseze locația, microfonul, stocarea, contactele și multe altele. Poți activa și dezactiva aceste setări, permițând accesul Instagram la locația ta tot timpul, numai în timp ce folosești aplicația sau niciodată.

Pe iPhone, procesul este similar. Mergi în setările telefonului, apasă Confidențialitate, apoi Servicii Locație și apasă pe Instagram. Aici poți alege aceleași opțiuni ca și pe Android.

Controlează reclamele din story-uri

Dacă ai văzut multe reclame pe story-urile de pe platformă, acest lucru face parte din strategia Facebook de face bani în plus. De fapt, îți afișează anunțuri pe baza a ceea ce Instagram și Facebook consideră că îți place.

Deși controlul pe care îl ai e limitat, tot poți face un minim de efort. În cadrul aplicației, în Setări, poți vedea activitatea ta în interacțiunea cu reclamele. Aici vezi anunțurile cu care ai interacționat – comentarii postări, like-uri de exemplu. În cazul în care nu îți place o anumită reclamă, poți să o ascunzi atingând cele trei puncte care apar lângă reclamă, apoi apasă Ascundeți. De asemenea, este posibil și să raportezi un anunț dacă credeți că acesta încalcă politicile Instagram.

Totuși, pentru a încerca cu adevărat să „controlezi” reclamele pe Instagram, trebuie să mergi întâi Facebook. Poți modifica aici setările de preferințe, care se vor aplica atât pe Instagram, cât și pe Facebook. Cele mai importante se vor găsi în meniul Your Information. Poți alege, de exemplu, să nu vezi reclame care se bazează pe angajatorul tău, postul pe care îl ocupi, statutul relației sau educația.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Sursa: wired