Cercetătorii au găsit un mod de a face lumina infraroșie vizibilă pentru oameni

O echipă de ingineri a construit un sistem care permite oamenilor să vadă culorile din spectrul infraroșu, atât timp cât se uită prin obiectivul camerei. Astfel, oamenii de știință au găsit un mod de a face lumina infraroșie vizibilă pentru oameni.

Putem vedea lumina cu lungimi de undă în spectrul vizibil, o bandă destul de îngustă de culori care se încadrează între lumina ultravioletă și cea infraroșie.

Însă cercetătorii de la Universitatea Tel Aviv au construit un sistem care, montat pe o cameră, face ca culorile luminii în infraroșu să fie vizibile pentru noi, potrivit cercetărilor publicate în revista Laser & Photonics Reviews. Astfel, acest lucru face mai accesibil un instrument științific, în mod normal, scump – până la punctul în care ar putea fi folosit pentru fotografie sau știință.

Noua tehnologie cu lumina infraroșie permite camerelor să capteze culori invizibile pentru ochiul uman

Echipa spune că dispozitivul poate fi folosit pentru a poza gaze precum hidrogenul, carbonul și sodiul, fiecare dintre ele putând străluci puternic în infraroșu. De asemenea, se pot fotografia astfel scene din natură, care tind să arate cu totul altfel sub lumina infraroșie.

„Lumina vizibilă este doar o mică parte a spectrului electromagnetic, care include și unde radio, microunde, raze X și multe altele”, a spus Michael Mrejen, fizician din Tel Aviv, într-un comunicat de presă. „În fiecare dintre aceste părți ale spectrului electromagnetic, există o mulțime de informații despre materialele codificate ca „culori” care au fost ascunse până acum de vederea omului”.

Cercetătorii explică faptul că culorile din aceste părți ale spectrului sunt de mare importanță, deoarece multe materiale au o semnătură unică, exprimată ca o culoare, în special în gama infraroșu mediu. De exemplu, celulele canceroase ar putea fi ușor detectate, deoarece au o concentrație mai mare de molecule de un anumit tip.

În afară de fotografie și știință, oamenii de știință sugerează câteva utilizări puțin mai consecvente pentru tehnologia lor cu infraroșu cu costuri reduse. „Deci, un satelit de monitorizare a mediului ar putea „vedea” un poluant emis de o uzină”, a spus coautorul Haim Suchowski în comunicat, „sau un satelit spion ar vedea unde se ascund explozivi sau uraniu”.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI