Șeful Dacia e supărat pe români că își cumpără mașini din Germania

Șeful Dacia e supărat pe români că își cumpără mașini din Germania
Sursa foto: Răzvan Băltărețu / PLAYTECH
15:42 17.10.2019

Pe fondul creșterii Dacia din ultimii ani, șeful diviziei locale este mai vocal ca niciodată. În general, vorbește de infrastructură, dar recent a abordat și un subiect mai dificil: mașinile second hand aduse din afara României.

Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România, a explicat că sunt câteva priorități în atenția lui și a companiei pe care o conduce. În prezent, industria auto, conform lui Dridi, reprezintă 14% din PIB-ul României şi 26% din exploatări. În egală măsură, doar Ford și Dacia sunt marii jucători de pe piața producției auto.

În timpul unei reuniuni dedicate viitorului Europei şi al economiei româneşti, șeful Dacia a discutat, pe scurt, despre aceste priorități. Și două dintre ele sunt cele mai dificile: infrastructura și mașinile second hand aduse în România.

„[…] prima [prioritate] este infrastructura rutieră, în mod clar. A doua prioritate este lupta împotriva invaziei maşinilor cumpărate la mâna a doua în România. Maşinile second-hand au invadat străzile din România.”
Cristophe Dridi

De ce șefului Dacia îi pasă de mașinile second hand

Fără îndoială, cei de la Dacia ar vrea să fie cumpărate doar mașini noi, acolo unde prețurile mici ale mașinilor produse local sunt un atu. Pe de altă parte, peisajul înmatriculărilor auto este dramatic. În 2018, de exemplu, cele mai multe mașini din România erau mai vechi de 10 ani.

Dintre acestea, 47,2% sunt mașini mai vechi de 16 ani. Și cele mai multe sunt aduse din afară, pe fondul lipsei unei taxe de mediu.

Când vine discuția despre poluare, nici Dacia nu stă mai bine, mai ales cu noile norme pe care UE le va aplica din 2020. Tocmai de aceea până și Dridi a spus că automobilele hibride și electrice sunt luate în calcul, mai trebuie doar piața să fie pregătită.

Problema infrastructurii e însă ceva mai presantă, iar Dridi a spus că e nevoie și de infrastructură pe căi ferate și navale. Cât despre celelalte priorități, le-a ordonat astfel: educaţia cu sistemul dual de învăţământ, integrarea locală și competitivitatea.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Agerpres