Scandalul imens pentru Dacia devine mai rău: cum arată cifrele dezastrului

Scandalul imens pentru Dacia devine mai rău: cum arată cifrele dezastrului

Ce a început ca scandalul unui client a devenit o îngrijorare la nivel global. Dacia e printre mărcile cu probleme, dar totul ar fi pornit de la Renault.

În aprilie, cazul unui român care are Dacia Duster, cu motor 1.2 TCe, a atras atenția pe plan local asupra problemelor. La acel moment Renault a negat și a spus că motorul e alimentat cu GPL și asta ar fi cauza consumului mare de ulei.

La aproape o lună distanță situația a devenit mai serioasă. Motorul H5FT folosit de grupul Renault-Nissan pe mai multe mașini ar fi extrem de problematic.

Acest motor a fost fabricat la Valladolid, Spania, între 2012 și 2015. Acum s-a descoperit că are un defect de proiectare care face ca în unele cazuri să apară probleme cu uleiul care duc, în timp, la cedarea acestuia. Asta după ce, în ultimii ani, mai mulți clienți de Dacia, Renault și Nissan s-au plâns că are probleme.

Motorul în cauză este foarte popular și se regăsește pe numeroase modele. De la Dacia Duster, Lodgy, Dokker și Renault Clio, Captur, Mégane, Scénic, Kadjar, Kangoo până la Qashqai, Juke, Pulsar de la Nissan și Mercedes Citan.

Câte mașini ar fi afectate de problema care lovește și Dacia

UFC-Que Choisir, o uniune a consumatorilor din Franța, avertizează acum că problemele sunt grave. Mai departe, Organizația Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU) din Spania a cerut explicații de la grupul auto francez. Doar în Spania OCU estimează că sunt circa 100.000 de modele afectate.

Până când grupul Renault-Nissan nu va oferi cifre oficiale, vor fi valabile astfel de estimări. Astfel, și în România se estimează că modelele afectate sunt de ordinul zecilor de mii. Sigur, nu toate te pot lăsa în drum sau să-ți facă gaură în buget, dar e o problemă pe care companiile din grup, de la Dacia până la Nissan și chiar Mercedes (pentru că folosește motorul), trebuie s-o clarifice.

Încă din 2017 au existat temeri că motorul 1.2 TCe are probleme pe Duster – primele reacții au venit din Franța. Tocmai de aceea, în 2018, Renault-Nissan au împins mai în față noul motor: 1.3 TCe. Acesta e disponibil și pe Dacia Duster, dar și ale modele ale mărcii locale.

În aprilie 2018, de exemplu, dealerii auto Dacia din Polonia n-au mai acceptat comenzi pentru 1.2 TCe. În România, delaerii au oferit chiar și un discount de 500 euro ca să vândă ce aveau pe stoc.

Sursa: El Espanol
Etichete: