Războiul giganților: care este cel mai puternic brand, după detronarea Apple

Războiul giganților: care este cel mai puternic brand, după detronarea Apple
07:50 12.06.2019

Pentru câțiva ani, Apple a fost cel mai puternic brand din lume. Asta înseamnă că era imposibil să nu fi auzit de producător american, oriunde te-ai afla. Situația se pare însă că s-a schimbat în 2019.

Indiferent dacă ai cumpărat vreodată ceva de pe Amazon sau nu, este puțin probabil să nu știi nimic despre comercianul american sau despre CEO-ul său. Jeff Bezos a devenit anul trecut cel mai bogat om din lume, detronându-l pe Bill Gates din acea poziție. Acum, a sosit momentul ca Amazon să facă același lucru cu Apple și Google.

Victoria Amazon, ca cel mai valoros brand din lume, este mai spectaculoasă decât pare la prima vedere. Pentru prima oară, o companie care este specializată pe vânzări, nu pe tech, reușește să ocupe primul loc în topul BrandZ, după 12 ani.

În 2018, Amazon era pe poziția a treia în același clasament, dar a ajuns să ocupe prima poziție datorită unei creșteri anuale de 52% de la an la an. Valoarea brandului Amazon este estimată la oră la 315,5 miliarde de dolari. Apple și Google sunt foarte apropiate în jurul pragului de 309 miliarde de dolari. Microsoft este pe locul patru în același top cu 251 miliarde.

Este important de reținut că acest clasament are în vedere valoarea financiară a unui brand. În contrast, majoritatea topurilor pe companii au în vedere valoarea totală a acțiunilor tranzacționate la bursă. Din acel punct de vedere, Microsoft se află pe primu loc cu 1.016 miliarde de dolari. Amazon este pe locul 2 cu 916 miliarde de dolari, urmată de Apple pe 3 cu 751 miliarde de dolari. După acea referință, Google este pe 4 prin intermediul companiei părinte Alphabet, estimată la 750 miliarde de dolari.

Revenind însă la topul de mai sus, 8 din 10 branduri din top 10 sunt de origine americană, în timp ce doar două provin din China. Este vroba de Alibaba Group și Tencent. Ca o notă interesantă, doar Tencent și Facebook au înregistrat o scădere de la an la an, de 27%, respectiv 2%.

top 10 branduri