Motoare cu probleme, în grupul VAG. Ce trebuie evitat la Volkswagen, Audi și Skoda

Motoare cu probleme, în grupul VAG. Ce trebuie evitat la Volkswagen, Audi și Skoda
16:06 04.06.2019

Mai multe mașini germane second-hand ajung să aibă probleme grave la motor. Este vorba de mașinile din așa-numitul grup VAG. Află în rândurile următoare ce modele Volkswagen, Audi și Skoda SH ar trebui să eviți.

E de la sine înțeles că o mașină second-hand în care fostul proprietar n-a investit prea mult în mentenanță, o să aibă diverse probleme tehnice la un moment dat. De regulă, nici măcar la diagnoză nu îți dai seama ce parte o să „crape”, dar sigur o să se întâmple, exact atunci când ai mai multă nevoie de automobil.

Problemele enumerate mai jos nu sunt neapărat o regulă, ci doar s-a observat frecvența lor la posesorii acelor modele. În principiu, este vorba despre mașini fabricate până în 2009, dar sunt și câteva din 2011 care prezintă anumite probleme.

Volkswagen Passat și Audi A4 1.8 T 20 V

Ne referim la modelele fabricate între 1997 și 2005.

Conform datelor furnizate de cehii de la autorevue.cz, posesorii acelor modele au observat că se rupe pana de la pinionul superior de la distribuție (probabil, defect de fabricație) și se uzează imediat chiuloasa și axul cu came de pe evacuare.

Altă defecțiune frecventă este lipsa de presiune a uleiului, din cauza înfundării sorbului sau a „oboselii” pompei de ulei. De asemenea, apar probleme și la întinzătorul hidraulic al curelei de la axele cu came care scade presiunea în partea de sus și se ajunge la blocarea axelor cu came.

Codurile motoarelor care au avut aceste defecțiuni: ADR, APT, AWT, AVL, AWJ, BEX, ANB.

Skoda și Seat 1.2 HTP

Motoare cu probleme, în grupul VAG. Ce trebuie evitat la Volkswagen, Audi și Skoda

Sunt avute în vedere modelele Skoda Fabia, Skoda Roomster, VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza, Seat Cordoba, fabricate între 2001 și 2009.

Din nou, cea mai frecventă problemă la motoarele Skoda era la întinzătorul curelei de distribuție. Au fost șoferi care au spus că aceasta le-a sărit chiar în timp ce mașina stătea în parcare (în marșarier, pe o pantă). Totodată, motoarele respective au probleme cu EGR-ul și clapeta de accelerație, care cauzează defecțiunea catalizatorului.

Codurile motoarelor care au avut probleme: ADR, APT, AWT, AVL, AWJ, BEX, ANB.

Mașinile Volkswagen, Audi și Skoda care au motoare 1.2 TSI (EA 111)

Sunt mașini care au fost fabricate între 2009 și 2011 și intră în această categorie următoarele modele: Audi A1, Audi A3, Seat Altea, Seat Leon 1P, Seat Ibiza, Seat Leon II, Seat Leon III, Skoda Fabia II, Octavia II, Skoda Roomster, Skoda Yeti, VW Golf/Golf Plus, VW Caddy, VW Jetta, VW Polo V, VW Touran.

Cehii spun că marea problemă este, din nou, mecanismul curelei/lanțului de distribuție.

Codurile motoarelor cu posibile defecte: CBZB, CBZA.

Vezi AICI mai multe detalii.